شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۳
کد خبر: 39937
سلامت نیوز: در جدیدترین مطالعه ها توسط گروهی از دانشمندان در دانشگاه سئول در كره جنوبی مشخص شده است كه پلاسما تراپی در كاهش چین و چروك ناشی از پیری پوست تاثیر دارد.

دكتر عباس اتظاری، متخصص پیشگیری از بیماریها و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان كرد: امروزه یكی از روش های بسیار كار آمد در حیطه پزشكی زیبایی، استفاده از پلاسما تراپی است.

وی تصریح كرد: در این روش از فاكتور های رشد موجود دروی پلاكتها برای تسریع بازسازی سلولی استفاده می گردد اما تاكنون مطالعه های آزمایشگاهی برای این موضوع انجام نشده بود.

انتظامی عنوان كرد:  جدیدترین مطالعات توسط گروهی از دانشمندان در دانشگاه سئول در كره جنوبی انجام شده است و در مجله علمی j plast reconstr aesthet به چاپ رسیده است، موش های آزمایشگاهی كه به مدت هشت هفته در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار گرفته اند و دچار پیری پوست شده اند به سه گروه تقسیم شده اند.

وی گفت: برای گروه اول هیچ اقدام خاصی نشده در گروه دوم فقط نرمال سالین تزریق گردید و در گروه سوم پلاسما تراپی prp انجام شد و نتایج بعد از 4 هفته بررسی گردید.

این متخصص تاكید كرد: دراین مرحله از تمامی موشهای آزمایشگاهی نمونه برداری از پوست به عمل آمده و مشخص شده گروهی كه تحت درمان پلاسما تراپی بوده اند از نظر بافت شناسی تغییرات بارزی در جهت كاهش چین و چروك بوجود آمده است در این گروه فیبروبلاستهای پوست تكثیر شده و مقادیر كلاژن بافتی نیز افزایش یافته بود.

انتظامی خاطر نشان كرد: بنابراین شواهد آزمایشگاهی نیز موید از بخشی از پلاسما تراپی در كاهش چین و چروك های ناشی از پیری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha