سلامت نیوز: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تعداد بیماران مراجعه‌کننده به بیمارستانهای تحت نظر این دانشگاه افزایش یافته است ولی قطعاً نمی‌توان گفت این افزایش فقط به دلیل آلودگی هواست و ما تفکیک آماری در این زمینه نداریم.

مسعود محمدپور در گفت‌وگو با فارس در مورد تأثیر آلودگی هوا بر میزان مراجعات به بیمارستانها اظهار داشت: تعداد مراجعان به بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران افزایش داشته ولی تفکیک خاصی برایشان صورت نگرفته و دلیل آن این است که مثلاً بیمار مبتلا به آسم سالی ۳ بار برای پیگیری بیشتر بیماری‌اش مراجعه می‌کند و معمولاً این موارد در آمارهای ما تأثیرگذار است.

وی افزود: این بیماریها خود به خود در فصل زمستان افزایش می‌یابد اما اینکه چقدر از اینها مرتبط با آلودگی هواست من آماری ندارم.

محمدپور در پاسخ به اینکه آلودگی‌ها اثرات طولانی مدت دارد و ممکن است فرد پس از چند سال به یک نوع بیماری مانند سرطانهای ریه یا خون مبتلا شود آیا در این زمینه نیز تأثیری مشاهده شده گفت: راجع به سرطان آمار خاصی ندارم ولی در هر صورت این مشخص است که آلودگی سرطان‌زاست و به خصوص بر روی ریه‌ آثار سوئی دارد.

وی خاطرنشان کرد: علم ثابت کرده که مثلاً ۳۰ سال پیش در مکزیک، ۴۰ سال پیش در انگلستان وقتی آلودگی هوا اتفاق افتاد، چند سال بعد از آلودگی‌های هوا میزان بروز سرطان بالا رفت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: در نتیجه چون قلب و ریه هم به شدت ارتباط مستقیمی با هم دارند و از طرفی وقتی اکسیژن خون کم شود، افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند بیماری قلبی‌شان تشدید می‌شود.
 
محمدپور اذعان داشت: اما در کل بنده هیچ آماری در این زمینه ندارم و جزو وظیفه ذاتی معاون درمان هم نیست که آماری در بیاورد و این مسائل بر عهده معاونت بهداشتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha