اختلال تخلیه ادرار نشان خوش‌خیمی پروستات در مردان بالای 50 سال

سلامت نیوز: جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری گفت: بند آمدن، پس زدن یا عدم تخلیه ادرار از اختلالات تخلیه ادرار است که نشانه بروز خوش‌خیمی پروستات در مردان بالای 50 سال به حساب می‌آید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس محمدرضا نوروزی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در برنامه تلویزیونی "دکترسلام" اظهار داشت: گاهی در زمان ادرار کردن افراد دچار سوزش می‌شوند و گاهی مواقع نیز احساس می‌کنند که ادرار آنان در حال بند آمدن است که نشان از خوش‌خیمی پروستات است.
 
وی افزود: معمولأ برخی خانواده‌ها به ما می‌گویند شب‌ها زیاد احساس می‌کنند که در دستشویی به هم می‌خورد به خاطر اینکه این افراد زیاد دستشویی می‌روند و زود به زود برای تخلیه ادرار بلند می‌شوند.

بیش از 6 بار مراجعه به دستشویی از علائم اختلال در تخلیه ادرار

نوروزی تصریح کرد: در طول روز این افراد به جای اینکه 4 یا 5 بار برای تخلیه ادرار به دستشویی بروند گاهی 7 تا 8 بار ممکن است مجبور شوند از دستشویی استفاده کنند که این موارد می‌تواند برای افرادی صورت پذیرد که سن‌شان به تدریج بالاتر رفته و ممکن است این علائم نیز تشدید شود.

خون در ادرار نشانه تشدید عفونت ادراری

وی بیان داشت: گاهی این افراد خون در ادرار می‌بینند و گاهی نیز عفونت ادراری پیدا می‌کنند بدون اینکه درمان شوند که این مسئله باعث می‌شود عفونت آنان عود کند.

خوش‌خیمی پروستات شایع‌ترین بیماری در سنین بالای 50 سال مردان

نوروزی ادامه داد: خوش‌خیمی پرستات به عنوان شایع‌ترین بیماری که در سنین بالای 50 سال در مردان می‌تواند بروز پیدا کند که البته اگر چه یک بیماری خوش‌خیم است ولی یک بیماری آزار دهنده است و خیلی از مردم به خاطر این مسئله در شغل‌شان اختلال ایجاد می‌شود و به دلیل مراجعه زیاد به دستشویی و ناراحت از ادرار کردن مکرر که با تخلیه نامناسب صورت می‌پذیرد می‌تواند باعث اختلال آنان در زندگی شود.

اختلال ادراری تأثیر منفی در مسائل جنسی دارد


وی گفت: ‌گاهی اینن افراد اظهار می‌‌کنند که این موارد در مسائل جنسی آنان نیز تأثیر منفی گذاشته است به هر حال یک ادرار کامل اداری است که تخلیه کامل صورت پذیرد.

بند آمدن، پس زدن یا عدم تخلیه ادرار نشان از بروز خوش‌خیمی پروستات

 
نوروزی خاطرنشان کرد: مردان 50 سال احساس می‌کنند که به تدریج وضعیت ادرار آنها دچار اختلال می‌شود که باید به پزشک مراجعه کنند و از بروز خوش‌خیمی پروستات که می‌تواند در دراز مدت عوارضی مانند بند آمدن ادار، پس زدن ادار یا عدم تخلیه ادار کامل را ایجاد کند جلوگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha