شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 39957
سلامت نیوز: گروهی از پژوهشگران دانشگاه ایالت پنسلوانیای آمریکا گفتند که می توان از روغن ماهی برای درمان سرطان خون استفاده کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، این پژوهشگران تصریح کردند: امکان استفاده از روغن زیتون برای درمان سرطان خون وجود دارد.
 
پژوهشگران از طریق مجموعه آزمایش ها و تحقیقات خود روی تعدادی از موشهای مبتلا به سلولهای سرطانی با استفاده از روغن زیتون به این نتیجه رسیدند.

این پژوهشگران برای از بین بردن سلولهای بنیادین مسبب بروز سرطان خون در این موشها از روغن زیتون استفاده کردند.

ساندیپ پراپهو، استاد ایمونولوژی مولکولی و سم شناسی دانشگاه ایالت پنسلوانیا گفت: روغن ماهی اسیدهای چرب امگا 3 دارد که این اسیدها فواید زیادی برای محافظت از سلامت قلب و عروق خونی دارند.

وی افزود: این اسیدها همچنین قادرند که سلولهای سرطانی بافتهای موش‌ها را از بین ببرند.
 
روبرت پولسون از محققان شرکت کننده در این پژوهش گفت: داروهای موجود در بازار نمی تواند سلولهای سرطان خون را از بین ببرد و این سلول‌ها، سلوهای بنیادین سرطان زا هستند و از بین بردن آن برای درمان سرطان خون ضروری است.

سرطان خون بیماری پیشرونده و بدخیم اعضای خون ساز بدن است که بر اثر تکثیر و تکامل ناقص گویچه‌های سفید خون و پیش سازهای آن در خون و مغز استخوان ایجاد می‌شود.

در بیماری سرطان خون مغز استخوان به طور غیر عادی مقدار بسیار زیادی سلول خونی تولید می‌کند.

این سلول‌ها با سلول‌های خون نرمال و عادی متفاوت هستند و درست عمل نمی‌کنند و در نتیجه، تولید سلول‌های سفید خون طبیعی را متوقف کرده و توانایی فرد را در مقابله با بیماری‌ها از بین می‌برند.

سلول‌های سرطان خون همچنین بر تولید سایر انواع سلول‌های خونی که توسط مغز استخوان ساخته می‌شود؛ از جمله گلبولهای قرمز خون که اکسیژن را به بافت‌های بدن می‌رسانند و پلاکت‌های خونی که از لخته شدن خون جلوگیری می‌کنند، اثر می‌گذارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یاسمن ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    2 4
    سلام نامزدم تازه فهمیده به سرطان خون مبتلا شده توروخدابه من بگین چطورمیتونم کمکش کنم زندگی کنه بدون اون نمیتونم زنده بمونم.