در حال حاضر برای تولید 75 درصد از نان موردنیاز كشور از جوش شیرین استفاده می‌شود كه این یك بدبختی محض است.

سلامت نیوز: در حال حاضر برای تولید 75 درصد از نان موردنیاز كشور از جوش شیرین استفاده می‌شود كه این یك بدبختی محض است.

مجید پارسایی - دبیر سندیكای تولیدكنندگان خمیر مایه ایران، در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: سال گذشته 20 هزار تن خمیر مایه در كشور تولید شد كه حدودی نیمی از این تولید به خارج صادر شد.

او با اشاره به این‌كه كشور سالانه به دست كم 40 هزار تن خمیر مایه برای تولید نان موردنیاز مردم نیاز دارد، افزود: متاسفانه در حال حاضر 75 درصد از نان تولیدی با استفاده از جوش شیرین تولید شده و به دست مردم می‌رسد.

پارسایی افزود: نظارت وزارت بهداشت بر تولید نان در كشور دارای ضعفهای زیادی بوده و به هر ترتیب ممكن باید با یك برنامه‌ریزی میان مدت و بلند مدت به مصرف جوش شیرین در تولید نان در كشور پایان داد.

این در حالی است که مهدی غضنفری - وزیر صنعت، معدن و تجارت، اخیرا در پاسخ به این سوال که چقدر زمان لازم است که کیفیت نان تولیدی در کشور به ویژه بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها افزایش یابد؟ اعلام کرد که ممکن است افزایش کیفیت نان چند سال زمان ببرد.

مردم انتظار داشتند بعد از اجرای فاز نخست قانون هدفمندی یارانه‌ها کیفیت نانهای تولیدی در کشور افزایش یابد که این اتفاق نه تنها رخ نداده، بلکه در مورد برخی از انواع نان کیفیت محصول تولیدی حتی بدتر هم شده است.

از سوی دیگر پروژه تولید نان صنعتی نیز که چند سال پیش با حمایت وزارت بازرگانی سابق به اجرا درآمد، در عمل چندان موفق نبوده و انتظارات اولیه را برآورده نکرده است.

استفاده گسترده از جوش شیرین در نان تولیدی کشور در حالی ادامه داشته که براساس اعلام کارشناسان حوزه بهداشت، این ماده می تواند مشکلات جدی را برای سیستم گوارشی انسان ایجاد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha