رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور از اجرای طرح شناسایی دانش‌آموزان استثنایی شاغل به تحصیل در مدارس عادی به صورت محرمانه خبر داد.

مجید قدمی در گفت‌وگو با فارس افزود: این طرح از امسال در چند استان كشور به صورت محرمانه آغاز می‌شود.
وی اضافه كرد: معتقد هستیم كه بین 3 تا 4 برابر جمعیت فعلی دانش‌آموزان استثنایی كه در آموزش و پرورش استثنایی تحصیل می‌كنند، باید دانش‌آموز استثنایی داشته باشیم.
قدمی با بیان این‌كه ما به هیچ عنوان قصد مارك زدن به دانش‌آموزان و نگرانی‌ برای خانواده‌ها را نداریم، اظهار داشت: در این طرح شاخص‌هایی را تنظیم و به مدارس ارائه می‌شود كه دانش‌آموزانی كه نیازهای ویژه دارند مشخص می‌شوند و بدون آن‌كه این دانش‌آموز از دیگر دانش‌آموزان جدا شود، مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرد.
وی به طرح آموزش فراگیر اشاره كرد و گفت: در طرح آموزش فراگیر دانش‌آموزان استثنایی در كنار دانش‌آموزان عادی تحصیل می‌كنند اما با این شرط كه معلم كلاس آموزش دیده و كلاس دارای حد نصاب دانش‌آموز است. به معلم نیز سختی كار داده می‌شود. با شناسایی دانش‌آموزان استثنایی در مدارس عادی، این دانش‌آموزان تحت آموزش فراگیر قرار می‌گیرند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور ادامه داد: این طرح بین 100 تا 150 میلیون تومان هزینه خواهد داشت كه توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی تأمین می‌شود و دانشجویان دانشكده‌های استثنایی و مراكز تربیت معلم به كار گرفته می‌شوند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha