مخبر كمیسیون بهداشت مجلس با اعلام اینكه تصویب طرح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در نوبت رسیدگی صحن علنی مجلس طی روزهای آینده است از پیشنهاد افزایش 35 درصدی تعرفه‌های پزشكی به رئیس جمهوری خبر داد.

عوض حیدرپور در گفت و گو با فارس، افزود: پیشنهاد كمیسیون بهداشت مجلس به رئیس جمهوری و شورای عالی بیمه كه به صورت مكتوب ارسال شده است این است كه با توجه به عقب ماندگی 22 درصدی تعرفه‌های پزشكی درسال 85 و تورم 13 درصدی امسال نرخ این تعرفه‌ها در سال جاری باید 35 درصد نسبت به تعرفه‌های سال گذشته افزایش یابد.
وی افزود: پیشنهاد دیگر نیز این است كه برای ایجاد انگیزه اعضای هیئت علمی تمام وقت دانشگاههای علوم پزشكی برای ماندن در بیمارستانهای دولتی ضریب K جراحی برای آنان دو برابر محاسبه شود تا انگیزه خروج آنها از بخش دولتی و فعالیت در بخش خصوصی كم شود.
حیدرپور گفت: در صورتی كه شورای عالی بیمه افزایش 13درصدی تعرفه‌های پزشكی را مصوب كند در واقع به معنای در نظر نگرفتن عقب افتادگی تعرفه‌های پزشكی در سال گذشته است و موجب كسری بودجه مجدد بیمارستانها می‌شود.‌
مخبر كمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه كرد: طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری نیز در نوبت رسیدگی صحن علنی مجلس است اما چون فوریت ندارد عده‌ای از نمایندگان مشغول جمع آوری امضا برای طرح خارج از نوبت آن هستند كه اگر 50 امضا تا فردا جمع آوری شود احتمالا این طرح فردا در مجلس مطرح می‌شود و در غیر این صورت هفته آینده در صحن مجلس مطرح می‌شود.
وی گفت: كلیات و جزئیات این طرح در كمیسیون بهداشت مجلس به تصویب رسیده است و در صورت تصویب نهایی آن وزارت بهداشت مكلف می‌شود ظرف مدت مشخصی نرخ تعرفه همه انواع خدمات پرستاری را اعلام كند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha