یکشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 39983
سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح پرهزینه ترین بیماریها در ایران و دنیا را اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، سردار سرتیپ دوم دکتر فرشاد نجفی پور با بیان این مطلب افزود: در دسته اول بیماریهای پرهزینه بیماریهای هموفیلی، تالاسمی ، دیالیز و پیوند کلیه قرار دارند و بیماریهای بدخیم مانند سرطانها، پیوند قلب و اعضا در گروه دیگر قرار دارند.

به گفته وی، بیماریهای مزمن و صعب العلاج ، نارسایی کلیه و کبد ، دیابت ، نارسایی های قلبی و هپاتیت مزمن ، ایکیزوفرنی ، بیماری روانی ، فلج دائمی دو اندام ، فلج مغزی ، تومور مغزی و سوختگیهای شدید که منجر به اختلال عملکرد اعضا می شود از دیگر بیماریهای پزهزینه هستند.

مدیرعامل سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح تاکید کرد: در بخش جراحی های بزرگ نیز براساس برآوردهای انجام شده ، جراحی ارتوپدی و همچنین جراحیهای قلبی از جراحیهایی هستند که هزینه زیادی را در بر دارند.

نجفی پور در مورد نحوه محاسبه این بیماریها به عنوان پرهزینه افزود: این بیماریها را براساس هزینه های خودمان وآمارهای سازمان بدست آورده ایم.

وی همچنین در خصوص بیماریهای پر هزینه دنیا نیز گفت: بیماریهای قلبی ، سرطانها و بیماری روانی جزء سه بیماری پرهزینه دنیا هستند که در کشورهای مختلف فقط جایشان با یکدیگر تغییر می کند.

مدیر عامل سازمان بیمه خدمات درمانی اظهار از اجرای برنامه غربالگری عمومی در سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح خبر داد و افزود: غربالگری عمومی بیمه شدگان تحت پوشش یکی از برنامه های مهمی است که بزودی نسبت به اجرای آن اقدام خواهیم کرد.

نجفی پور گفت: غربالگری سرطان کلون روده نیز بطور جدی در برنامه های ما قرار دارد و هم اکنون در حال انجام تحقیقات لازم بر روی این بیماری هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha