سلامت نیوز: مدیر کل دفتر پیشگیری سازمان بهزیستی کشور از تدوین آیین نامه اختصاصی شدن کمپ های ترک اعتیاد خبر دادو گفت: دو سوم تماس ها با خط ملی اعتیاد در خصوص شیشه است.

محمد نفریه در گفت و گو با پانا با بیان اینکه مساله اعتیاد به شیشه و مبارزه با این معضل در الویت برنامه های دفتر پیشگیری است اظهار داشت: دو سوم تماس ها با خط ملی اعتیاد در خصوص شیشه است و خانواده ها بسیار در این زمینه نگران هستند.
وی افزود: اعتیاد به شیشه در ایران رشد بسیار زیادی کرده است و و همین موضوع باعث شده است تا روی این مساله فوکوس و هزینه و زمان زیادی برای کاهش اعتیاد به آن صرف کنیم.
مدیر کل دفتر پیشگیری بهزیستی از آیین نامه ای برای اختصاصی شدن کمپ های ترک اعتیاد خبر داد و گفت: بر طبق این آیین نامه کمپ ها مکلف به ارائه خدمات در یک زمینه اعتیاد خواهند شد و برای مبارزه با اعتیاد به شیشه کمپ های اختصاصی در نظر گرفته می شود.

نفریه همچنین در پاسخ به این سوال که چرا در ایران کمپی برای ترک اعتیاد به الکل وجود ندارد گفت: کمپ ها در همه موارد همکاری می کنندزیرا اعتیاد یک چیز واحدی است و بسیاری از کسانی که به کمپ های ما مراجعه می کنند دارای انواع اعتیادها به مواد مخدر، انواع محرک ها و الکل هستند

وی تصریح کرد: همچنین در حال حاضر معتاد به الکل که بی خانمان هم باشند به تعداد زیادی در کشور وجود ندارد و به همین خاطر نیازی به وجود چنین کمپ هایی نیست اما با اختصاصی شدن کمپ ها می توان برخی از آنها را نیز به این منظور اختصاص داد.

به گفته نفریه اعتیاد به شیشه در حال حاضر بیشترین آمار معتادان را تشکیل می دهد و این آمار در شهرهای بزرگ رو به فزونی است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha