سلامت نیوز: معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با انتقاد از عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر اعتباری را در زمینه درمان معتادان، گفت: در سال جاری بهزیستی با کمبود بودجه در بخش درمان مواجه است.

فرید براتی سده در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه از ابتدای سال به 90 کمپ اجازه فعالیت رسمی داده شده است، اظهار داشت: در حال حاضر290 کمپ مجاز در سطح کشور فعال هستند ضمن اینکه 100 کمپ نیز موافقت اصولی گرفته‌اند و در آینده نزدیک مجوز آنها صادر خواهد شد.

وی تصریح کرد: علیرغم اقدامات انجام شده و همکاری سازمان بهزیستی با مؤسسان و صاحبان کمپ‌ها، متأسفانه حدود یک هزار کمپ غیرمجاز نیز در کشور فعال هستند.

براتی ادامه داد: شناسایی و جمع‌آوری کمپ‌های غیرمجاز وظیفه دستگاه‌های قضایی و انتظامی است که امیدواریم به زودی این کمپ‌های غیرمجاز برچیده شوند.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی ادامه داد: طول دوره درمان در کمپ‌های مجاز 28 روزه بوده و معتادان جهت درمان در این مراکز باید مبلغی در حدود 60 هزار تومان پرداخت کنند.

وی تأکید کرد: هیچ کمپ مجازی حق دریافت تعرفه بیشتر ابلاغ شده سازمان بهزیستی را ندارد و خانواده‌ها در صورت مشاهده تخلف در این خصوص می‌توانند با سازمان بهزیستی تماس برقرار کنند.

براتی خاطر نشان کرد: متأسفانه در سال جدید ستاد مبارزه با مواد مخدر هیچ اعتباری را در خصوص درمان معتادان پرداخت نکرده‌اند و بهزیستی از منابع خود در این زمینه هزینه کرده است.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی همچنین در خصوص کمپ‌های ترک اعتیاد ویژه زنان نیز تصریح کرد: تأسیس این مراکز در کشور مشکلات خود را دارد چرا که راه‌اندازی کمپ‌های مجاز ویژه زنان با محدودیت‌هایی از جمله مکان روبرو است.

وی تأکید کرد: در سال آتی برنامه‌های خوبی را در حوزه درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی شده است ضمن اینکه برنامه‌هایی را نیز در حوزه اشتغال و مسکن معتادان بهبود یافته داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha