یکشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۴
کد خبر: 39998

میوه ها و سبزیجات، حاوی مواد بسیاری از آنتی اكسیدان ها هستند و در مواردی كه پوست مثلا دچار سوختگی شود، مصرف مقادیر زیادی غذا و داروهای حاوی آنتی اكسیدان از جمله ویتامین های E و C توصیه می شود.

سلامت نیوز: یك متخصص پوست و مو گفت: آنتی اكسیدان ها عاملی قوی و ممانعت كننده در برابر آسیب های محیطی به پوست هستند و روند پیری پوست را كند می كنند.

مسعود داوودی در گفت و گو با ایرنا افزود: میوه ها و سبزیجات، حاوی مواد بسیاری از آنتی اكسیدان ها هستند و در مواردی كه پوست مثلا دچار سوختگی شود، مصرف مقادیر زیادی غذا و داروهای حاوی آنتی اكسیدان از جمله ویتامین های E و C توصیه می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی بقیه الله با بیان اینكه مشكلات مو ناشی از كمبود مواد مغذی با تغذیه صحیح قابل درمان هستند، افزود: آنتی اكسیدان ها، بدن را علیه بیماری های مزمن از جمله بیماری های قلبی، آرتریت، سرطان و بیماری های ناشی از تولید رادیكال های آزاد حفظ می كنند.

وی اظهار داشت: یكی از مهم ترین دلایل پیری پوست، تخریب سلولی توسط رادیكال های آزاد است؛ رادیكال های آزاد كه بسیار فعال هستند، به ساختار سلولی بدن حمله می كنند و آنها را از بین می برند.

وی اضافه كرد: آنتی اكسیدان ها موادی هستند كه اثر رادیكال های آزاد را از بین می برند و از عمل آنها در بدن جلوگیری می كنند.

به گفته وی، آنچه در پوست موجب تولید بیشتر آنتی اكسیدان می شود، نور خورشید و بعضی كرم های پوست است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha