استفاده بی‌رویه سموم دفع آفات و كودهای شیمیایی در تولید محصولات غذایی سبب می‌شود كه این سموم در محصول مورد نظر جذب ‌شوند و استفاده از آن محصول غذایی می‌توانند سلامت را با تهدید مواجه كند.

سلامت نیوز: مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت بر لزوم حمایت از تولید محصولات غذایی ارگانیك تاكید كرد و گفت: غذاهای ارگانیك به عنوان محصولات غذایی سالم باید در اختیار مردم قرار گیرد.

دكتر زهرا عبدالهی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: تولید محصولات غذایی ارگانیك در كشور آغاز شده است اما این تولید اكنون به صورت محدود صورت می‌گیرد.

وی گفت: تولید محصولات غذایی ارگانیك تشویق می‌شود و در این زمینه جشنواره‌ای نیز برگزار شده است. لازم است از تولید محصولات غذایی ارگانیك حمایت شود تا این محصولات با قیمت مناسب در بازار عرضه شده و به عنوان محصولات غذایی سالم در اختیار مردم قرار گیرد.

به گفته دكتر عبدالهی، مواد غذایی ارگانیك موادی هستند كه پروسه روند تولید آنها پروسه‌ای طبیعی است و در تولید آنها از سموم و كودهای شیمیایی به هیچ وجه استفاده نشده است.

وی با اشاره به مضرات استفاده بی‌رویه از سموم دفع آفات در تولید مواد غذایی گفت: استفاده بی‌رویه سموم دفع آفات و كودهای شیمیایی در تولید محصولات غذایی سبب می‌شود كه این سموم در محصول مورد نظر جذب ‌شوند و استفاده از آن محصول غذایی می‌توانند سلامت را با تهدید مواجه كند.

وی گفت: استفاده بی‌رویه از سموم دفع آفات و كودهای شیمیایی در تولید محصولات غذایی حتی می‌تواند سرطان‌زا باشد. به همین دلیل در دنیا به تولید محصولات غذایی ارگانیك توجه شده كه مواد غذایی سالم و بدون سم و كود شیمیایی تهیه و تولید شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha