یکشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 40004
سلامت نیوز: اگر می خواهید از یک فنجان قهوه در هوای سرد زمستان لذت ببرید این مطلب را بخوانید.

قهوه بدون شک یک از پر طرفدارترین نوشیدن های جهان است که در اکثر نقاط جهان مصرف می شود. اما برای به دست آوردن یک فنجان قهوه تازه و خوش طعم نیاز به توجه به نکاتی دارد. در این مطلب به 9 نکته برای رسیدن به یک فنجان قهوه خوش طعم اشاره شده است.

1_ قهوه تازه
بدون شک قهوه در زمانی که تازه بو داده شده است در بهترین شرایط قرار دارد. در صورتی که این امکان برای شما وجود دارد خود به بو دادن یا به عبارت دیگر برشته کردن قهوه اقدام کرده و یا از مغازه هایی که این کار را انجام داده و سریعا قهوه را در اختیار مشتری قرار می دهند خرید کنید. فراموش نکنید که نور و اکسیژن دو دشمن بزرگ قهوه هستند و باعث از بین رفتن کیفیت دانه های قهوه می شوند.

2_ تازه نگاه داشتن قهوه
همیشه قهوه را از دسترس نور و اکسیژن به دور نگاه دارید. برای نمونه شما می توانید از ظروف شیشه ای با درب محکم استفاده کرده و قهوه مورد نیاز خود را برای 5 تا 7 روز در آن ذخیره کرده در مکانی دور از نور و اکسیژن در دمای اتاق نگه داری کنید.

3 _ انتخاب قهوه مناسب
در این زمینه بایستی اعتراف کرد که انتخاب و یک معرفی یک مارک قهوه اقدامی بسیار مشکل است . سلیقه های بسیار متفاوت در زمینه در کشورها و مناطق مختلف وجود دارد. در این زمینه تنها توصیه ما تحقیق در این زمینه در منطقه خود و انتخاب قهوه مناسب با توجه به سلیقه خود شماست.

4_ خودتان قهره را آسیاب کنید
قهوه به سرعت و پس از آسیاب شدن شروع به از دست دادن کیفیت خود می کند. بهترین طعم قهوه از قهوه ای بدست میآید که به محض آسیاب شدن دم شود. بعضی از افراد ترجیح می دهند که قهوه را با آسیاب دستی الک کنند اما استفاده از آسیاب های الکترونیکی نیز با تیغه های مناسب برای این کار بسیار مفید است.

5_ استفاده از آب مناسب
هیچ چیز مثل یک قوری آب حاوی کلر زیاد یا آب های بو و طعم دار به قهوه آسیب نمی زند. بسیاری از دوستاران قهوه از آب های مخصوص تصفیه شده برای دم کردن قهوه استفاده می کنند.

6_ از صافی های ارزان قیمت پرهیز کنید
استفاده از صافی های ارزان قیمت کیفیت و مزه قهوه را از بین می برد. سعی کیند با استفاده از صافی های مناسب که با قیمت بیشتری در بازار موجود هستند،مثل نمونه های فاقد دایاکسین به یک طعم واقعی و مناسب از قهوه برسید.

7_ به اندازه کافی قهوه مصرف کنید
معمولا برای یک فنجان معمولی قهوه 2 قاشق و برای فنجان های بزرگتر 2 قاشق و نیم غذاخوری قهوه استفاده می شود.بعضی از افراد سعی می کنند با استفاده از قهوه کمتر و آبجوش بیشتر به همین نتیجه برسند که باعث تلخ شدن مزه قهوه می شوند.

8_دمای مناسب آب
دقت کنید که استفاده از آب بسیار داغ باعث از بین رفتن مزه مناسب قهوه می شود. دمای مناسب برای آب بایستی در حدود 93 درجه سانتیگراد می باشد. در ضمن فراموش نکنید که هرگونه دوباره گرم کردن و با نگاه داری قهوه به صورت گرم بر روی رنگ و طعم آن تاثیر منفی می گذارد.

9_نظافت وسایل
دانه قهوه حاوی روغن است و در طی مراحل بو دادن و یا الک کردن بخشی از روغن آن بر روی دستگاه ها باقی می ماند. پس بایستی به صورت هفتگی یا نهایتا ماهیانه ظروف مربوط را با سرکه یا محلول های مخصوص شستشو داد تا هر گونه مواد اضافی از روی دستگاه ها و وسایل پاک شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha