سلامت نیوز:  رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست گفت: اتوبوس ها با توجه به نوسازی آن ها سهم عمده ای در آلودگی هوای شهر تهران ندارند.

امیر فاتح وحدتی در گفت و گو با پانا، در این باره گفت: اتوبوس ها با توجه به نوسازی آن ها سهم عمده ای در آلودگی هوای شهر تهران ندارند.

وی افزود: امیدواریم با ارتقای سوختی که از سال آینده خواهیم داشت آلودگی هوا ناشی از اتوبوس های شهری به صفر برسد.

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست تأکید کرد: سهم اتوبوس های شهر تهران در آلودگی هوا بسیار اندک است، از طرفی اتوبوس های شهر تهران از استاندارد مطلوبیث برخوردار هستند.

همچنین پیمان سنندجی- مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران در گفت وگو با پانا، با بیان اینکه هیچ اتوبوسی در شهر تهران فرسوده و آلوده کننده نیست اظهار داشت: برای این مساله حاضرم اثبات کنم که اتوبوس های شهر آلودگی ندارند.

وی ادامه داد: سوخت گازوئیل اتوبوس های پاییخت از کمترین گوگرد برخوردار است و این به معنای این است که سوخت اتوبوس ها از استاندار کافی برخوردار است اگرچه کافی نیست از سویی 50 درصد اتوبوس های شهر گازسوزند که هیچ آلودگی ندارد.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهر تهران با بیان اینکه عمر متوسط اتوبوس های ما، 5/4 سال است، تصریح کرد: ما هیچ اتوبوس فرسوده ای در شهر به جز مینی بوس ها نداریم و این مساله را حاضرم اثبات کنم ودر هیچ پایانه ای از شهر تهران اتوبوس فرسوده سرویس دهی نمی کند.

وی با بیان اینکه ممکن است اتوبوس های شهر نقص فنی داشته باشند، گفت: برای این مساله نیز یک درصد آلودگی در نظر گرفتیم و گفتیم که سهم اتوبوس ها در آلوده کردن هوای تهران، یک درصد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha