یکشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۶
کد خبر: 40015

مغز گردو منبع غنی از چربی‌های مفید و با ارزش یعنی اسیدهای چرب امگا - 3 است كه در ماهی و تخمه كتان یافت می‌شوند. این چربی‌ها خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را كاهش می‌دهند.

سلامت نیوز: در حالی كه متخصصان تغذیه و سلامت تاكید می‌كنند كه مصرف یك مشت از مغز خشكبار در روز خطر بروز بیماریهای قلبی را به میزان قابل توجهی كاهش می‌دهد، مغز گردو علاوه بر این مزیت، خواص بسیار دیگری نیز برای بدن دارد و مصرف روزانه یك عدد مغز گردو شما را از پزشك بی‌نیاز می‌كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مغز گردو منبع غنی از چربی‌های مفید و با ارزش یعنی اسیدهای چرب امگا - 3 است كه در ماهی و تخمه كتان یافت می‌شوند. این چربی‌ها خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را كاهش می‌دهند. علاوه بر این، چربی‌های امگا - 3 در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر هستند، خاصیت ضد التهابی فوق العاده دارند و از بدن در برابر آرتریت، آسم، پسوریازیس، سندرم پیش از قاعدگی (PMS) و انواع خاصی از سرطان‌ها محافظت می‌كنند.

این اسیدهای چرب كه در مغز گردو، ‌تخمه كتان و نیز ماهی یافت می‌شوند درعین حال خاصیت ضد افسردگی دارند و برای بیماران مبتلا به شیزوفرنی، مانیا - افسردگی، اختلال دو قطبی و بی ثباتی‌های خلقی مفید هستند.

مغز گردو رژیم غذایی غنی برای كاهش سطح كلسترول بد و كاهش خطر امراض قلبی و عروقی است. بعلاوه مغز گردو با كاهش میزان كلسترول بد خاصیت ضد التهابی دارد و عملكرد اندوتلیال را بهبود می‌بخشد. نقصان در عملكرد اندوتلیال با افزایش خطر بیماریهایی چون فشار خون بالا، دیابت، سطح غیرعادی كلسترول و بیماری قلبی مرتبط است.

به گزارش روزنامه اكسپرس، علاوه بر این‌ها، مغز گردو حاوی تركیبات محافظ اعصاب مانند ویتامین ای، فولیت، ملاتونین، پلی فنول‌ها و آنتی اكسیدان‌ها است. این تركیبات در بهبود كاركرد مغز و به تاخیر انداختن روند پیری بسیار موثر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha