یکشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۳
کد خبر: 40023
سلامت نیوز: یک پژوهش جدید در آلمان نشان می‌دهد که بیکاری والدین بر قد فرزندان آنها تاثیر منفی گذاشته و آن را کوتاه می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، این پژوهش حاکی است که رابطه ای قوی بین طول قامت کودکان و وضعیت اجتماعی و اقتصادی والدین آنها وجود دارد.

محققان دانشگاه توبنگن و مدیریت بهداشت ایالت براندنبورگ آلمان در این پژوهش گفتند که سطح تحصیلی والدین نیز تا حد زیادی بر طول قامت کودکان آنها تاثیر می گذارد.

این پژوهشگران میزان تاثیر بیکاری طولانی مدت یا مهاجرت را در منطقه ایالت براندنبورگ بر رشد کودکان در یک دوره دو ساله بررسی کردند.

این پژوهش نشان داد که طول قامت فرزندان والدینی که برای دوره ای طولانی بیکار بوده اند، نسبت به فرزندان والدینی که بیکار نبوده‌اند، کوتاهتر است.

به گفته دویچه وله، این پژوهش به اطلاعات جمع آوری شده مدیریت بهداشت ایالت براندنبورگ از 250 هزار کودک ثبت نام کرده در مدرسه استناد کرده است و این اطلاعات فقط به طول قد کودکان و عمر و جنسیت آنها محدود نشده بلکه وضعیت اجتماعی و سطح تحصیلی والدین آنها را نیز شامل شده است.

پژوهشگران دریافتند که بیکاری والدین تاثیر منفی زیادی بر طول قامت فرزندان آنها می گذارد و باید توجه داشت که درآمد محدود یا فقر نقش مهمی در کوتاهی یا بلندی قامت کودکان بازی نمی‌کند بلکه فشار روانی و یاس و ناامیدی والدین است که بسیار موثر است و به گفته پژوهشگران این دوعامل با هم به بی توجهی و اهمال والدین در مراقبت از فرزندانشان منجر می شود.

ایالت براندنبورگ در آلمان شرقی سابق قرار داشت و نظیر سایر ایالت های آلمان شرقی شاهد مهاجرت زیاد بعد از اتحاد آلمان شرقی و غربی در 20 سال پیش بود لذا پژوهشگران تاثیر مهاجرت را بر قامت کودکان و رشد آنها بررسی کرده و دریافتند که بین آنها ارتباط وجود دارد.

پژوهشگران درباره علت این رابطه گفتند افراد تحصیلکرده ایالت براندنبورگ اکثرا کسانی بودند که مهاجرت کردند در حالی که افراد دارای سطح تحصیلی پایین‌تر در همین ایالت ماندند و باید گفت که افراد دارای سطح تحصیلی بالا معمولا به تغذیه سالم فرزندان خود اهمیت می دهند و مراقبت های بهداشتی خوبی از آنها بعمل می آورند که این امر در رشد سالم آنها تاثیر می‌گذارد به گونه‌ای قد بلندتر می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha