سلامت نیوز: رئیس مرکز تحقیقات علوم قرآنی و طب اسلامی گفت: برخی افراد از طریق حجامت و ماساژدرمانی بدون اینکه دانش و آگاهی کافی داشته باشند فقط کسب درآمد می‌کنند و علت مخالفت وزارت بهداشت هم عوامفریبی و بازی با جان مردم توسط برخی افراد است.

محمدمهدی اصفهانی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: بعضی افراد با سوءاستفاده از ماساژدرمانی و حجامت کسب درآمد می‌کنند؛ یکی از عوارض انجام ماساژدرمانی و حجامت توسط افراد غیر متخصص، از دست دادن زمان درمان است.

وی گفت: مهمترین دلیل مخالفت وزارت بهداشت با مراکز ماساژدرمانی و حجامت نا‌آگاهی افرادی است که در این مراکز فعالیت می‌کنند؛ افرادی که به این مراکز مراجعه می‌کنند دچار ضررهای جسمانی می‌شوند.

رئیس مرکز تحقیقات علوم قرآنی و طب اسلامی اضافه کرد: یکی از عوارض انجام ماساژدرمانی و حجامت توسط افراد غیر متخصص از دست دادن زمان درمان است.

اصفهانی گفت: حجامت و ماساژدرمانی ضابطه و قانون دارد، به هر فردی که ادعای طب سنتی کرد، نباید اعتماد داشت چرا که بعضی از این افراد از بزرگتر‌های خود مطالبی را یاد گرفته‌اند و با عوام‌زدگی با جان مردم بازی می‌کنند.

وی با بیان اینکه طب سنتی دارای ضابطه و قانون است، تصریح کرد: همه دانشجویان دانشکده طب سنتی پزشک هستند و از طریق کنکور وارد این دانشکده شده‌اند و در کنار طبی که در دانشگاه‌های پزشکی فرا گرفته‌اند طب سنتی را نیز آموزش می‌بینند.

رئیس مرکز تحقیات علوم‌قرآنی، حدیث و طب اسلامی خاطرنشان کرد: اینکه از افراد پول زیادی طلب شده و کیسه‌ای از داروهای گیاهی به آنها داده می‌شود آشنایی با طب سنتی نیست، در این طب با ساده‌ترین داروهای طبیعی درمان برای بیمار صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha