سلامت نیوز:اضطراب دارید، از درد شدید عضلانی رنج می‌برید، دلهره و دلشوره وجودتان را فراگرفته است، یك راه‌حل آسان، ارزان ولی پر اثر برای رهایی از این شرایط گوش دادن به موسیقی است.
پژوهشگران گوش دادن به موسیقی را معجزه‌ای در درمان بیماری‌ها می‌دانند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران محققان برای اثبات این نظریه آزمایش‌هایی را روی 143 نفر انجام دادند. در این آزمایش ابتدا شوكی دردناك از ناحیه نوك انگشتان به هر كدام از شركت‌كنندگان در این آزمایش وارد شد به دنبال این شوك در فضای محل تحقیق موسیقی پخش شد به‌طوری كه توجه افراد را به خود جلب می‌كرد، تمامی شركت‌كنندگان باوجود این كه درد زیاد ناشی از شوك را متحمل می‌شدند در برابر پخش موسیقی عكس‌العملی مشابه نشان داده و با برداشته شدن تمركز فكری از روی درد و توجه به موسیقی شاهد كاهش درد بودند. نتیجه این آزمایش نشانگر این موضوع بود كه گوش دادن به موسیقی در كاهش درد و اضطراب در افراد مؤثر خواهد بود.
محققان می‌گویند: «نوع موسیقی در این آزمایش بسیار مؤثر است. موسیقی پخش شده برای هر بیمار به روحیه و سلیقه وی باید نزدیك باشد و ذوق بیمار را برای گوش دادن به آن برانگیزد.

پزشكان برپایه این تحقیق معمولاً از موسیقی برای منحرف كردن اذهان بیماران از دنیای بیماری كه درگیری ذهنی با آن دارند، استفاده می‌كنند. این در حالی است كه استفاده از موسیقی درمانی در درمان بیمارانی كه دچار اضطراب زیاد هستند تأثیرگذارتر بوده و در دور كردن فضای پراضطراب از ذهن آنها نقش بسزایی دارد.
در یك تحقیق دیگر روشن شد موسیقی در درمان كودكان و نوجوانان مؤثر است. گوش دادن به موسیقی مانند تأثیر طب‌سوزنی در درمان آنها عمل می‌كند و باعث می‌شود مسیر درد در آنها متوقف شود.
وقتی درد وارد بدن‌تان می‌شود انگار سوار آسانسوری شده است كه از نقطه شروع حركت خود را به سوی مغز آغاز می‌كند و موسیقی نقش دكمه توقف حركت آسانسور را در این ماجرا ایفا می‌كند و با منحرف كردن ذهن بیمار از معطوف بودن روی درد باعث می‌شود آسانسور از حركت ایستاده و حتی از ادامه باز ماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha