یکشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۸
کد خبر: 40046
سلامت نیوز: یك فوق تخصص جراحی پلاستیك گفت: درمان موثری برای افرادی كه عمق جوش‌های آنان بیش از یك تا دو میلیمتر است وجود ندارد ولی لیزر تا 60 درصد در از بین بردن جای جوش‌هایی كه زیاد عمیق نیست، می‌تواند موثر باشد البته لازم است درمان لیزری چند بار تكرار شود.

دكتر حمیدرضا مفرد در گفت وگو با ایسنا، افزود: جوان سازی صورت و برداشتن موهای زائد پشت گردن و صورت مواردی است كه مردان بیشترین تقاضا را برای استفاده از لیزر در زمینه زیبایی دارند.

وی تصریح كرد: موهای زاید با استفاده از این روش برای همیشه برداشته نمی‌شوند بلكه تعداد آن‌ها كاهش پیدا می‌كند و موها در صورت تداوم نیافتن درمان لیزری دوباره می‌روید. در سال اول درمان لیزری هر2 تا 4 ماه باید تكرار شود و به مرور فواصل لیزر كردن افزایش می‌یابد. البته نوع آن با لیزر جوان سازی صورت تفاوت دارد.

این فوق تخصص جراحی پلاستیك با بیان اینكه لیزر كمك بسیار زیادی در كمرنگ شدن ضایعات عروقی در صورت دارد، گفت: این ضایعه‌ها مانند ماه گرفتی است. در اینجا جراحی، جایی ندارد و لیزر تا 80 درصد باعث كمرنگ شدن این ضایعه‌ها می‌شود.

مفرد با بیان این كه برخی كودكان از بد تولد لاله گوش ندارند، افزود: در این كودكان طی چهار تا پنج مرحله از غضروف دنده و پوست ناحیه گوش و سرشان را بازسازی می‌كنیم. با توجه به استفاده از پوست ناحیه سر، لاله گوش پر از مو است بنابراین از لیزر برای كاهش موی پشت گوش استفاده می‌شود.

وی درباره كشیدن پوست صورت گفت: به چهار علت كشیدن پوست صورت در ایران زیاد متداول نیست كه مهمترین آن مربوط به درجه پوست ایرانیان است چون پوست ایرانیان در بین 6 درجه بندی پوست، درجه 3 و 4 را دارد بنابراین دیرتر پیر می‌شود.

وی تصریح كرد: متخصصان كمی در ایران توانایی دارند كه پوست صورت را به خوبی بكشند. برخی از پزشكانی كه جراح پلاستیك نیستند فقط پوست صورت را بر می‌دارند و جای بخیه بزرگ روی صورت بیمار باقی می‌ماند. برخی از جراحان پلاستیك نیز توانایی ندارند كه این عمل را به طور كامل انجام دهند چون با لیرز آشنایی ندارند.

این عضو انجمن علمی پزشكی لیزری افزود:40 تا 50 سالگی بهترین زمان برای كشیدن پوست صورت است چون در این زمان پوست شروع به پیر شدن می‌كند البته سن فیزیولوژیك مهمتر از سن تقویمی است.

مفرد تاكید كرد: لیزر برای جوان‌سازی صورت به كار می‌رود. دستگاه مورد نیاز برای این كار 30 میلیون تومان است و هر دوره درمانی آن بین 100 تا 200 هزار تومان برای بیمار هزینه در بر دارد. هزینه جراحی كشیدن پوست صورت نیز در بخش خصوصی 4 تا 6 میلیون تومان و در بخش دولتی حدود 3 میلیون تومان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha