یکشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۱
کد خبر: 40048
سلامت نیوز: استاندار تهران گفت: هر چه در خواسته پرستاران دقت کردم چیز نابجایی در آن ندیدم و همه اینها با تدابیری مانند قانون، مصوبه و بخشنامه حل شدنی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس مرتضی تمدن امروز در سومین کنگره سراسری انجمن علمی پرستاران اظهار داشت:‌ در دولت نهم و دهم تلاش شد تا حد ممکن به ارتقای جایگاه پرستاری در کشور کمک شود. هم مجموعه پرستاران ما خیزش خوبی داشتند و هم از طرفی دولت نیز نگاه مثبتی به این قشر دارد و می‌خواهد کاری را برای این قشر انجام دهد.

وی تصریح کرد:‌ هر چه در خواسته‌های پرستاران دقت کردم چیز نابجایی مشاهده نکردم و همه اینها با تدابیری مانند قانون، مصوبه، دستورالعمل و بخشنامه شدنی است. و بخشی را نیز با رایزنی می‌توان حل کرد.

تمدن اضافه کرد:‌ معتقدم اگر نقشه راه نظام سلامت و پرستاری با تعامل بین سازمان نظام پرستاری و انجمن‌های علمی تدوین شود. می‌تواند به نسخه‌های عملیاتی تبدیل شود و در دنیای واقعی با اراده در ارتقای جامعه پرستاری و حمایت از آن این امر شدنی است. چرا که یک وقت ممکن است شما را در موضعی متوقف کنند ولی آهنگ حرکت در دولت به خصوص رئیس جمهوری این است که فرد و جایگاه نظام پرستاری در عمل ارتقای یابد به طوری که آثارش محسوس باشد.

استاندار تهران با اشاره به اینکه از طرفی دیگر مطالباتی نیز نسبت به جامعه پرستاری در نزد افکار عمومی، مجامع علمی و حوزه‌های دانشگاهی وجود دارد افزود: ‌البته انصافاً جامعه پرستاری سنگ تمام گذاشته است. چرا که خود من در استان تهران بیشترین سرکشی‌ها را به بیمارستانها و مراکز درمانی انجام می‌دهم و شاهدم که با کمترین امکانات و بیشترین حجم کار این قشر به همراه کادر پزشکی چه تلاش‌هایی را انجام می‌دهند.

فاصله زیاد بین سرانه نسبت بیمار به پرستار

تمدن خاطرنشان کرد:‌ طی چند روز اخیر در حین بررسی‌هایی که انجام می‌دادیم متوجه شدیم بین سرانه بیمار و پرستار فاصله خیلی زیاد است که این امر سبب وارد آمدن صدمات جسمی و خانوادگی به پرستار می‌شود که شاید نتوان آن را جبران کرد.

می‌خواهیم تهران را خلوت کنیم

وی بیان داشت: ما اخیرا در استان تهران در حال تغییر سیاست‌هایمان هستیم و سیاست‌های تشویقی را کاهش داده‌ایم تا تهران را کمی خلوت کنیم به عنوان مثال برای صنایع کشور تشویقی گذاشته‌ایم ولی در تهران برعکس آن عمل کردیم و گفتیم تا 120 کیلومتری تهران حق احداث کارخانه ندارید و تهران را باید با محدودیت‌های اینچنینی خلوت کرد.

برخی بیمارستانهای شهرهای دور افتاده از تهران بهترند

تمدن گفت: اما در اجرای برخی قوانین مانند قانون ارتقای بهره‌وری کارکنان بالینی باید دست به دست هم داده و کمک کنیم. ما از یک طرف باید دغدغه جامعه پرستاری را داشته باشیم و از آن طرف بیمارستانهای فرسوده که در تهران بیشترین آمار را دارد دریابیم چرا که می‌بینیم برخی بیمارستانها در شهرستانهای دور افتاده از تهران وضعیتش به مراتب بهتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha