سلامت نیوز: رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: از سال آینده آموزش اصول مدیریتی برای روسای بیمارستانها و دست اندرکاران نظام سلامت اجباری می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر حمید رواقی تاکید کرد: به‌ شدت نیازمند ارتقای دانش مدیریتی رؤسای بیمارستان‌ها هستیم و این کار جزو اولویت‌های وزارت بهداشت است.

وی با اشاره به اینکه اکثر روسای بیمارستانها پزشکان متخصصی هستند که دانش مدیریت و اقتصاد سلامت ندارند و به همین علت بیشتر بیمارستانهای کشور زیان ده هستند و مشکل دارند، اظهار داشت: ما در وزارت بهداشت به طور کامل روی این موضوع متمرکز شده‌ایم و در آینده نزدیک از متخصصان رشته مدیریت امور بهداشتی در مدیریت بیمارستانها بیشتر استفاده می‌شود.

رواقی یادآور شد: وزیر بهداشت هم روی این مسئله تأکید دارد و استفاده بیشتر از کارشناسان مدیریت امور بهداشتی در مدیریت بیمارستانها جزء اولویتهای وزارت بهداشت است.

وی خاطر نشان کرد: همزمان با این کار آموزش اصول مدیریت به پزشکان متخصص که رئیس بیمارستان هستند یا به عنوان دست اندرکاران نظام مسئولیت اجرایی دارند نیز جزء برنامه های وزارت بهداشت است که به همین منظور رشته MBA مدیریت بیمارستانی راه اندازی شده است.

رواقی افزود: این رشته از امسال راه اندازی شده و از سال آینده بصورت گسترده آموزش روسای بیمارستانها و فعالان این عرصه انجام می شود به طوری که آموزش اصول مدیریت به این مسئولان اجباری می شود.

وی تاکید کرد: در واقع افزایش بکارگیری کارشناسان مدیریت امور بهداشتی در مدیریت بیمارستانها و آموزش مدیریت به پزشکان مسئول در بیمارستانها دو برنامه‌ای است که به موازات هم پیگیری می‌شود و شما از سال آینده خبرهای بیشتری در این زمینه خواهید شنید.

رواقی گفت: نمی توانیم بگوییم پزشکان متخصص اصلا رئیس بیمارستان نباشند اما این موضوع درست است که روسای بیمارستانها باید دانش مدیریتی داشته باشند و برای این کار وقت بگذارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha