سلامت نیوز: به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اصفهان به دنبال پیگیری های مستمر و قانونی در خصوص استاندارد سازی تولید فرآورده های گوشتی در استان ، بویژه در خصوص ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ در تولید انواع سوسیس و کالباس و نیز سایر فرآورده های گوشتی ، این اداره کل طی ارسال اخطار کتبی به کلیه واحد های تولیدی مربوطه ، خواستار حذف کامل خمیر مرغ از گردونه تولید هرگونه فرآورده گوشتی گردید .
 
براساس این گزارش از تاریخ 1/5/90 مطابق اصلاحیه دوم استاندارد ملی ایران به شماره 2303 ( در خصوص سوسیس و کالباس ) استفاده از خمیر مرغ در فراورده های فوق ممنوع بوده و تولید و عرضه اینگونه محصولات با عناوینی نظیر « سوسیس با 20% خمیر مرغ » و امثالهم مغایر با استاندارد ملی فوق الذکر و مخالف قانون می باشد .
 
به گفته روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اصفهان ، در متن این اخطاریه آمده است : « ضمن اخطار مجدد حقوقی به کلیه واحد های تولید کننده فرآورده های گوشتی تاکید میگردد به هیچ عنوان از خمیر مرغ در محصولات خود استفاده ننموده و نسبت به حذف کامل خمیر مرغ از گردونه تولید فرآورده های گوشتی اقدام و دستگاه های تولیدی خمیر مرغ را نیز را بطور دائمی غیر فعال نمایید . بدیهی است بر اساس قانون و ضوابط سازمان ملی استاندارد ، در صورت مشاهده تخلف از این موضوع ، ضمن پلمپ دستگاه ها و تجهیزات مربوطه ، اقدامات حقوقی و قانونی لازم صورت خواهد پذیرفت . »

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha