سلامت نیوز: رئیس کل اورژانس کشور، با تأکید بر این که در صورت وقوع زلزله هفت ریشتری در شهر تهران، حدود هفت میلیون نفر از مردم مصدوم می‌شوند، گفت: به‌طور حتم هیچ مقدار لجستیک توان انتقال این مقدار مصدوم را ندارد، این اقدام در توان هیچ اورژانسی در سطح دنیا نیست.

غلامرضا معصومی در گفت‌وگو با خانه ملت،  با اشاره به این که امکانات اورژانس در مدیریت بحران زلزله تهران تأثیر چندانی ندارد، گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده میزان و وضعیت امکانات اورژانس در مدیریت زلزله‌ای با قدرت هفت ریشتر تأثیر کمی دارد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) در ۱۰ سال قبل، بروز زلزله هفت ریشتری در شهر تهران موجب از بین رفتن تمام شهر و مصدوم شدن افزون‌بر چهار میلیون نفر می‌شد.

رئیس اورژانس کل کشور، با تأکید بر این که در صورت وقوع زلزله هفت ریشتری در شهر تهران، حدود هفت میلیون نفر از مردم مصدوم می‌شوند، افزود: به‌طور حتم هیچ مقدار لجستیک توان انتقال این مقدار مصدوم را ندارد، این اقدام در توان هیچ اورژانسی در سطح دنیا نیست.

 پیشگیری  و برنامه‌ریزی بهترین راه برای مدیریت زلزله تهران

وی با بیان این که اورژانس کشور هم‌اکنون به‌سمت پیشگیری حرکت کرده است، گفت: به‌عنوان مثال پیشگیری و برنامه‌ریزی در زلزله ۵/۷ ریشتری ژاپن موجب شد که تنها ۶ نفر کشته شوند، از این‌رو شهرداری و سازمان‌های شهرسازی تهران هم در چند سال اخیر روند مطلوبی را پیش گرفته‌اند و اقدام به تغییر وضعیت شهرسازی تهران کرده‌اند.

معصومی نیروی انسانی را مهم‌ترین بخش مدیریت و کنترل بحران از سوی اورژانس خواند و افزود: در صورت وقوع زلزله در شهر تهران به‌طور حتم بهم‌ریختگی پرسنلی خواهیم داشت و به‌طور تقریبی حدود ۶۰ درصد از پرسنل اورژانس کار خود را رها خواهند کرد.

رئیس اورژانس کل کشور، با اعلام این که هم‌اکنون با شرایط فعلی باید برای پرسنل اورژانس کشور، تدابیر نظامی دیده شود، بیان کرد: هم‌اکنون این کارکنان از لحاظ امنیت خانوادگی در شرایط بحران، با مشکل روبه‌رو هستند.

 وضعیت عمرانی، لجستیک و نیروی انسانی از شاخص‌های آمادگی سازمان مدیریت بحران


وی با بیان این که وضعیت کنونی و عمرانی شهر، لجستیک و نیروی انسانی از شاخص‌های آمادگی سیستم مدیریت بحران در کشور است، یادآور شد: مدیریت و تأمین دو شاخصه وضعیت کنونی شهر تهران و لجستیک از حیطه وزارت بهداشت و درمان خارج است.

این مسئول اورژانس کشور، افزود: هم‌اکنون شرایط برای مقابله با زلزله شهر تهران مهیا نیست، این در حالی است که سازمان مدیریت بحران هیچ نگرانی از سوی استان‌های دیگر مانند تبریز، اصفهان، شیراز برای مقابله با زلزله و مدیریت این حادثه ندارد.

غرق شدن مردم تهران در آب فاضلاب مهم‌ترین دغدغه‌های سازمان مدیریت بحران زلزله

وی با بیان این که عمده نگرانی زلزله شهر تهران، خود زلزله و تخریب منازل نیست، افزود: عمده نگرانی مسئولان در رابطه با زلزله شهر تهران، بروز آتش‌سوزی و بالا آمدن آب‌های زیرزمینی به‌ویژه فاضلاب‌ها است که در صورت وقوع این حادثه به طور حتم تعداد زیادی از مردم جنوب و مرکز تهران در آب فاضلاب غرق می‌شوند.

 معصومی با اشاره به زلزله ۶ ریشتری بم در هشت سال قبل، گفت: در آن زمان به‌علت نبود برنامه‌ریزی مناسب هیچ سیستمی از نظر انجام کار و مدیریت بحران وجود نداشت، این در حالی است که در زلزله ۶ ریشتری لرستان در سال ۸۶ نحوه رسیدگی به مصدومان و مدیریت بحران تغییر کرد و بسیار مناسب بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha