یکشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۵
کد خبر: 40062
سلامت نیوز: یك داروساز گفت:سیاست روشنی برای واردات دارو وجود ندارد ضمن آنکه منبع اغلب داروهای وارداتی مشخص نبوه و شرایط حمل و نگهداری مناسبی ندارند.

دکتر امین حیدرنژاد درگفتگوبا باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه اگر معرفی داروهای تولید داخل صحیح و رسانه ای شود جایگاه خود را با وجود واردات داروهای خارجی حفظ خواهیم کردافزود:‌ در چند سال گذشته بیش از 100 قلم دارو به عناوین مختلف وارد بازار شده تا شاید روزی آنها را در داخل تولید کنیم اما هنوز کمتر از 15 تا 20 درصد آنها به مرحله عمل نرسیده است هر چند که به تازگی سازمان غذا و دارو نظارت وفشارهای خود رابیشتر کرده و از ورود دارو به صرف فروش جلوگیری می کند.

این داروساز ادامه داد: با شرایط موجود اگر به سمت تولید داروهای تحت لیسانس یا Brand نرویم به طور حتم با مشکل اساسی مواجه خواهیم شد و اگر مرز ورود دارو آزاد شود گرفتاری ها بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر روی سیاستهای تولید و قیمت گذاری تجدی نظر شده و دست تولید کنندگان باز گذاشته شود رقابتها بیشتر و کیفیت بهتر خواهد شد خاطر نشان کرد: در نمایشگاه هایی که در جوار سمینارها و همایشها برپا می شود 30 تا 40 درصد غرفه ها را شرکتهای وارد کننده و توزیع کننده به خود اختصاص داده اند و این برای صنعت داخلی کشور نگران کننده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha