سلامت نیوز: قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت از تهیه نسخه "صفر 2" با هدف رفع مشکلات پیش روی اجرای برنامه پزشک خانواده در شهرهای کشور خبر داد و گفت: اجرای این برنامه نیازمند مصوبه شورای عالی بیمه و هیئت دولت است.

دکتر محمد شریعتی در گفتگو با مهر اظهارداشت: اجرای پایلوت برنامه پزشک خانواده در شهرهای سه استان کشور با مشکلات و موانعی همراه بود که بر همین اساس به دنبال رفع این اشکالات و اجرای کامل آن در سطح کشور بودیم.

رئیس مرکز توسعه شبکه و ارتقای سلامت وزارت بهداشت با اعلام اینکه عمده مشکلات اجرای برنامه در شهرها ناشی از نحوه اجرا و حمایت کم و دیرهنگام برخی از سازمانهای بیمه گر بوده است، افزود: در نسخه "صفر2" تمامی مشکلات پیش روی برنامه پزشک خانواده در شهرها دیده شده است.

وی ادامه داد: برای اجرای برنامه پزشک خانواده در شهرهای سه استان پایلوت کشور، نظرات مدیران استانی به همراه ارائه دهندگان خدمات اعم از مستقیم و غیرمستقیم، اخذ شده و در جلسه صاحب نظران وزارتخانه های بهداشت و کار، تعاون و رفاه اجتماعی و همچنین بیمه ها مطرح شد.

شریعتی افزود: نسخه جدید برنامه پزشک خانواده را با مدلهای جهانی و مشاوره های خارجی مطرح ساخته ایم و در نهایت منجر به طراحی مدل صفر 2 شد.

قائم مقام معاونت بهداشتی وزارت بهداشت با اعلام اینکه نسخه صفر 2 به تایید وزارت بهداشت، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و سازمانهای بیمه گر رسیده است، گفت: در نسخه جدید، تغییرات اساسی در نظام پرداختها به پزشکان و سایر موارد برنامه پزشک خانواده صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: اجرای نسخه جدید برنامه پزشک خانواده نیازمند مصوبه شورای عالی بیمه و هیئت دولت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha