سلامت نیوز: بر اساس اعلام مركز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشكی مشهد ،سنین نوجوانی شایعترین زمان ابتلاء به بیماری قوز قرنیه به شمار می رود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، این بیماری كه موجب مخروطی شدن قرنیه می شود در نوجوانان و حدود سن بلوغ شروع می شود و در هفت تا هشت سال پیشرفت می كند و بعد تقریباً ثابت باقی می ماند ؛اگرچه این زمان ممكن است تغییر كند .

رشد و پیشرفت این بیماری ممكن است ناگهانی یا تدریجی باشد و معمولاً بین 10 تا 30 سالگی شایعتر از بعد از 30 سالگی است .

سابقه خانوادگی ، آسیبهای ناشی از لنزهای سخت تماسی ، مالشهای مكرر چشم به دنبال بیماریهای آلرژیك چشمی ، ایجاد بیماریهای زمینه ای از جمله عوامل ابتلاء به بیماری قوز قرنیه به شمار می رود .

بر اساس اعلام مركز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشكی مشهد این بیماری در مرحله نهفته هیچ علامت بالینی ظاهری ندارند ، جز اینكه تغییرات مكرری در شماره عینك آنها پدید می آید كه به صورت نزدیك بینی و آستیگماتیسم منظم یا نامنظم متوسط تا شدید بروز می كند .

در كاهش دیدی كه با عینك به سختی اصلاح شود یا قابل اصلاح نیست،تغییر سریع میزان آستیگماتیسم و آستیگماتیسم نامنظم بدون هیچ سابقه جراحی تشخیص قوز قرنیه یا كراتوكونوس می باشد .

در ابتدا دید بیماران با عینك اصلاح می شود، اما چنانچه آستیگماتیسم و نزدیك بینی بیماران بدتر شود ، ممكن است لنزهای تماسی برای اصلاح عیوبی كه با عینك قابل اصلاح نیست لازم باشد . اما ممكن است استفاده از لنزهای تماسی برای بیمار قابل تحمل نباشد یا با لنز تماسی دید بیمار اصلاح نشود كه تكنیكهای جراحی در این موارد توصیه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha