سلامت نیوز:  قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در امور پرستاری، شمار پرستاران مراكز درمانی این وزارتخانه را 70 هزار نفر اعلام كرد و افزود: كمبود پرستار در بیمارستان های كشور از چالش های حوزه پرستاری به شمار می رود و این كمبودها ملموس است.
  
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، فاطمه حقدوست اسكویی روز یكشنبه در سومین همایش سراسری انجمن علمی پرستاری ایران افزود: ارزش های همكاری تیمی، رضایت شغلی، جایگاه مناسب اجتماعی و نحوه انتخاب رشته از دیگر چالش های پیش روی پرستاران كشور به شمار می رود.

وی با اشاره به اینكه پرستاران بزرگ ترین گروه جامعه كاركنان نظام سلامت را تشكیل می دهند، ادامه داد: الزام ورود به حرفه پرستاری، مدرك كارشناسی است.

قائم مقام وزیر بهداشت خاطرنشان كرد امروزه به تخصص های پرستاری مانند پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان و سالمندان نیاز داریم و این رشته ها باید در مقطع كارشناسی ارشد راه اندازی شود.

اسكویی گفت: رشته پرستاری اورژانس نیز در حال تدوین است و به زودی تصویب می شود؛ در مجموع 11 رشته پرستاری در مقطع كارشناسی ارشد داریم.

وی افزود: راه اندازی رشته های پرستاری DMP -دوره های تخصصی دكتری با گرایش بالینی- در مراقبت های ویژه از ضروریات خدمات پرستاری است.

قائم مقام وزیر بهداشت ادامه داد: اخیرا برنامه های جدیدی برای آموزش مداوم پرستاران، تدوین شده است.

وی همچنین از راه اندازی بخش های مدیریت پرستاری در دانشگاه های علوم پزشكی تیپ یك كشور خبر داد.

اسكویی، تدوین نقشه راهبردی پرستاری، تدوین صلاحیت های حرفه ای پرستاری، تدوین راهنماهای بالینی پرستاری جدید، بررسی سلامت پرستاران و بررسی خشونت علیه پرستاران را از برنامه های جاری وزارت بهداشت در بخش پرستاری برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha