سلامت نیوز: یازدهمین همایش انجمن علمی پریودنتولوژی ایران 5 تا 8 بهمن ماه امسال با حضور چهار دانشمند برجسته و صاحب نام از امریکا و اروپا در هتل المپیک تهران برپا می شود.
به گزارش سلامت نیوز،دکتر پیمان شهیدی، رئیس این همایش با اعلام خبر فوق گفت: این همایش حول دو محور پریودنتولوژی (لثه و بافت های نگهدارنده دندان) و ایمپلنت برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه در صورت آنکه بررسی لازم لثه پیش از ایمپلنت انجام نشود و لثه دچار مشکل باشد، احتمال موفقیت کاشت دندان کاهش می یابد، یادآور شد: در یازدهمین همایش انجمن علمی پریودنتولوژی ایران مباحث مربوط به رابطه بیماری های سیستمیک ( مانند بیماری های قلب و عروق، قند، پوکی استخوان، ایدز و هپاتیت، تیروئید، سرطان و ... ) با بیماری های لثه مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

به گفته دکتر شهیدی در حوزه ایمپلنت های دندانی، مباحث مربوط به رابطه بیماری های عمومی با ایمپلنت، بیماری های اطراف لثه و تاثیر آن بر استحکام ایمپلنت در کنار درمان های آن، اقدام های لازم پیش از انجام ایمپلنت، ایمپلنت و زیبایی، استفاده از لیزر در ایمپلنت، به کارگیری تکنیک های جدید در کاشت دندان، روش های مختلفی بازسازی استخوان برای آماده سازی ایمپلنت، معرفی ایمپلنت های کوتاه، نگهداری ایمپلنت، ارایه ایمپلنت هایی که با مشکلات روبه رو شده اند (شکست در درمان ایمپلنت)، آموزش عملی کاشت دندان و مسایل قانونی مربوط به دندانپزشکی ومسایل اخلاقی این رشته به بحث و بررسی گذاشته خواهد شد.

وی ادامه داد: همزمان با برپایی این همایش، کرس چهار روزه ای برگزار خواهد شد که نه تنها آموزش دندانپزشکان کشور را هدف قرار داده که از اعزام دندانپزشکان به خارج کشور و خروج ارز از کشور نیز جلوگیری خواهد کرد.

رئیس یازدهمین همایش انجمن علمی پریودنتولوژی ایران خاطر نشان ساخت: انجمن علمی پریودانتیکس ایران با هدف جلوگیری از افت کیفی و نیز افزایش و تعدد همایش ها و نشست های پی در پی، تصمیم گرفت که همایش خود را به صورت دوسالانه برگزار کرده و در سال هایی که همایش برگزار نمی کند، نسبت به برگزاری سمپوزیوم های تخصصی تر اقدام کند.

وی افزود: این همایش از حدود سه سال پیش در راستای حل مسایل و مشکلاتی که دندانپزشکان و متخصصان با آن روبرو هستند و نیز یافتن پاسخ های همراه با مستندات علمی از زبان برجسته ترین دانشمندان علمی جهان، طراحی و برنامه ریزی شده است.

دکتر شهیدی، حضور پروفسور "تارنو" و پروفسور "سالاما" از کشور امریکا را که از چهره های اول این رشته در جهان به شمار می روند در یازدهمین همایش انجمن علمی پریودنتولوژی ایران از اتفاق های مهم و نادر در تاریخ همایش های ایران عنوان کرد.

وی گفت: همچنین پروفسور "رنورت" از کشور سوئد و پروفسور "دپورتر" از کشور کانادا نیز در این همایش حضور خواهند یافت.

رئیس یازدهمین همایش انجمن علمی پریودنتولوژی ایران، حضور شرکت ها و برگزاری نمایشگاه را در کنار سخنرانی های علمی، فرصتی مناسب برشمردکه امکان آشنایی دندانپزشکان با تجهیزات روز دنیا را فراهم می آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha