سلامت نیوز:  یک پژوهش جدید پزشکی درباره درمان هورمونی جایگزین در سن یائسگی هشدار داد و تاکید کرد که این امر خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان را افزایش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، این پژوهش از بسیاری از زنان که وارد دوره یائسگی رسیده‌اند خواست تا پیش از استفاده از درمان هورمونی جایگزین خوب فکر کنند زیرا این امر خطر زیادی برای سلامت آنها داشته به ویژه خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهد.

پژوهشگران گفتند: دلایل زیادی وجود دارد که نقش زیاد درمان هورمونی جایگزین را در افزایش خطر ابتلای زنان به سرطان سینه ثابت می‌کند.

این هشدار در حالی است که استقبال از این شیوه درمانی برای کاستن از عوارض جانبی منفی دوره یائسگی مثل کم خوابی و اضطراب رو به افزایش است.

این درحالی است که تحقیقات، افزایش درصد ابتلا به سرطان سینه و بیماریهای قلب را در بین زنانی که تحت درمان هورمونی جایگزین قرار گرفته اند، نشان می‌دهد.

یائسگی یا منوپوز(Menopause) یک مرحله از زندگی زنان و سن‌ بروز آن‌ بین‌ 55-40 سالگی‌ متغیر می باشد‌ و طی آن چرخه عملکرد تخمدان ها به پایان می رسد و هورمون های استروژن و پروژسترون که توسط تخمدان ها ترشح می شود، به شدت کاهش می یابد.

حتی پس از یائسگی نیز مقداری استروژن توسط غده های آدرنال و ذخایر چربی بدن ترشح می شوند و همچنین مقداری از آندروژن های غدد فوق کلیوی نیز به استروژن تبدیل می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha