سلامت نیوز: رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه هفته‌ای یک یا دو زلزله خفیف در تهران رخ می‌دهد، گفت: گاهی در ماه سه تا چهار زلزله خفیف رخ می‌دهد.


عزیزالله رجب‌زاده ، با بیان اینکه امروز گزارشی را به شورای اسلامی شهر تهران ارائه می‌کنیم، گفت: این گزارش در خصوص اقدامات سازمان در زمینه پیشگیری، آمادگی، اطلاع‌رسانی و آموزش و بالابردن آگاهی مردم در هنگام وقوع حوادث است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در پاسخ به این پرسش که در صورت بروز زلزله چه میزان آمادگی دارید، گفت: در پی این هستیم که امکانات بالقوه را بالفعل و از حداکثر توان خود استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه خوبی صورت گرفته است گفت: در زمینه آموزش نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

رجب‌زاده ادامه داد: هفته‌ای یک یا دو زلزله خفیف در تهران رخ می‌دهد و در برخی از زمان‌ها در ماه سه تا چهار زلزله خفیف رخ می‌دهد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به بافت‌های فرسوده شهر تهران اشاره کرد و گفت: بافت‌های فرسوده باید نوسازی و شریان‌های حیاتی باید ایمن‌سازی شوند.

وی ادامه داد: بافت‌های تهران فرسوده است و در صورت وقوع زلزله خسارت قابل ملاحظه است؛ اما نمی‌توانیم بگویم چقدر تلفات می‌دهیم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تاکید کرد که آسیب‌پذیری تهران در برابر زلزله بسیار بالاست.

رجب‌زاده با بیان اینکه سامانه‌ای ایجاد کرده‌ایم که در 5 دقیقه اول وقوع زلزله، خسارات و تلفات ناشی از آن را اعلام می‌کند، گفت: باتوجه به این سامانه می‌توانیم بگوییم در هر نقطه از شهر چند دقیقه بعد از وقوع زلزله چقدر تلفات داشته‌ایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha