سلامت نیوز: رییس بورد تخصصی پرستاری گفت: لازم است آزمون‌های سراسری پرستاران مجددا راه‌اندازی شود این در حالی است كه از سال 79 این آزمون‌ها برگزار نمی‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر سادات سید مداح در سومین همایش انجمن علمی پرستاری ایران افزود: در حال حاضر با توجه به برگزار نشدن آزمون سراسری پرستاران، موسسات خصوصی از پرستاران آزمون نمی‌گیرند و آنان پس از فارغ التحصیلی وارد بازار كار می‌شوند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: لازم است مبتنی بر نیازهای روزافزون جامعه عمل كنیم و پرستاران را در سطحی كه انتظار می‌رود تعالی بخشیم. در كادر بیمارستانی با توجه به افزایش روزافزون تخصص‌ها و پیشرفت تكنولوژی ضرورت دارد كه پرستاری در زمینه‌های تخصصی نیز توجه كنیم.

وی با بیان اینكه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه پرستاری به جایگاه بهتر و جدیدی رسیده‌ایم، اظهار كرد: راه اندازی نهادهایی مانند بورد پرستاری، به روز كردن دانش پرستاران از جمله اقدامات انجام شده طی این سالهاست.

مادر پرستاری نوین ایران در ادامه اظهار كرد: مهمترین خصوصیات حرفه‌ای به غیر از برخورداری از شایستگی‌های حرفه‌ای، ویژگی‌های اخلاقی و فرهنگی است. رعایت اخلاق حرفه‌ای با توجه به اصالت اسلامی، رعایت ارزش‌های حرفه‌ای و كدهای اخلاقی نكات بسیار مهمی محسوب می‌شوند و امیدواریم كدهای اخلاقی پرستاران عملیاتی شود.

وی تاكید كرد: اگر پرستاری معتقد است كه در بخش تخصصی فعالیت می‌كند كه شایستگی حرفه‌ای كار در آن را ندارد لازم است جای خود را به پرستارانی دهد كه علاوه بر علاقه برای فعالیت در چنین بخشهایی، شایستگی انجام این كار را دارند. چون برخی از پرستاران جوان علاقه دارند كه در این بخشها فعالیت كنند. آنان می‌توانند پس از گذراندن دوره‌های تخصصی كوتاه مدت زیر نظر پرستاران متبحر در بخشهای تخصصی مشغول به كار شوند.

مداح با بیان اینكه تعهد حرفه‌ای از دیگر ویژگی‌های پرستاران است، اظهار كرد: برخورداری از حس همدلی و همكاری در نزد پرستاران بسیار مهم است چون كار گروهی بهتر از كار فردی است.

وی با اشاره به آموزش حرفه‌ای پرستاران گفت: آموزش حرفه‌ای و آموزش ضمن خدمت پرستاران باید مورد توجه قرار گیرد این در حالیست كه گاهی اوقات نادیده گرفته می‌شود و پرستاران گمان می‌كنند پس از فارغ‌التحصیلی لازم نیست آموزش ببینند و بر همه امور پرستاری آگاه هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha