سلامت نیوز: تحقیقات جدید پزشکی نشان می‌دهد کودکان متولد شده از جنین منجمد از سلامت بهتری نسبت به کودکان متولد شده از جنین تازه در پی تلقیح مصنوعی برخوردارند و وزن آنها بیشتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، پژوهشگران مرکز باروری و سلامت جنین لندن دریافتند که مجمد کردن جنین در جریان عملیات تلقیح مصنوعی منجر به تولد کودکان سالمتر می‌شود که از وزن خوبی بعد از دوره طبیعی بارداری برخوردارند.

متخصصان در تلقیح مصنوعی، تخمک را در آزمایشگاه بارور می‌کنند و سپس جنین تازه تولید شده به رحم مادر منتقل می‌شود یا این جنین منجمد شده و در آینده به رحم منتقل می‌شود.

این تحقیقات 384 کودک را که از جنین تازه بعد از عملیات تلقیح مصنوعی متولد شدند به همراه 108 کودک که از جنین منجمد بعد از عملیات تلقیح مصنوعی به دنیا آمدند، بررسی کرد.

نتایج این تحقیقات نشان داد کودکان متولد شده از جنین‌های منجمد 253 گرم بیشتر از کودکان دسته اول (کودکان متولد شده از جنین تازه بعد از عملیات تلقیح مصنوعی) وزن داشتند.

پژوهشگران در این تحقیقات دریافتند درصد کودکان دارای وزن کم (وزن کمتر از 2 کیلو و 500گرم) در بین متولد شدگان از جنین های منجمد کمتر بود.

این تحقیقات نشان داد که کودکان متولد شده از جنین‌های منجمد دوره بارداری طولانی تری نسبت به کودکان متولد شده از جنین های تازه داشتند.

سوزان کاوود مسئول تحقیقات گفت: این تحقیقات ما نشان داد که کودکان متولد شده از طریق جنین منجمد دوره بارداری طولانی تری را می‌گذرانند و وزن آنها به طور محسوسی به هنگام تولد نسبت به کودکان متولد شده از جنین تازه سنگین‌تر است.

وی افزود: این امر مهم است زیرا تولد زودرس یا وزن کم به هنگام تولد عامل خطرناکی در آینده در زندگی است و با میانگین بالای مشکلات رفتاری و آموزشی در ارتباط است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha