دوشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۷
کد خبر: 40098
سلامت نیوز: نزدیک به یک چهارم کودکان انگلیسی زیر 10 سال فکر می کنند که از اضافه وزن رنج می برند. چیزی نزدیک به 28 درصد این کودکان در جمع دوستان مورد تمسخر واقع شده و 26 درصد آنها نیز در روز از خوردن یک وعده غذایی به امید وزن کم کردن پرهیز می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، بر اساس جدیترین تحقیقات انجام شده در انگلستان چیزی نزدیک به 40 درصد کودکان و نوجوانان در سنین 7 تا 18 سال نگران اضافه وزن خود بوده و فکر می کنند که اگر چاق شوند در جمع دوستان خود مورد تمسخر قرار می گیرند.

در ادامه این تحقیقات آمده است که نزدیک به یک چهارم کودکان انگلیسی زیر 10 سال فکر می کنند که از اضافه وزن رنج می برند. چیزی نزدیک به 28 درصد این کودکان در جمع دوستان مورد تمسخر واقع شده و 26 درصد آنها نیز در روز از خوردن یک وعده غذایی به امید وزن کم کردن پرهیز می کنند.

چیزی نزدیک به 61 درصد از کودکان 11 تا 13 ساله انگلیسی در این نظر سنجی اعلام کرده اند که نگران وضعیت وزن خود هستند و نیمی از آنها به شکل مرتب خود را وزن می کنند. در این تحقیق همچنین به تقلید کودکان و نوجوانان از ستاره های سینما و ورزش برای کاهش وزن نیز اشاره شده است.

"لوسی راسل" مدیر یک مرکز خیریه برای کودکان دارای اضافه وزن در مورد این مسئله می گوید: ما به عنوان بزرگسالان بایستی در این زمینه به کودکان کمک کرده و سعی کنیم تا آنها احساس بهتری داشته باشند.

وی همچنین با انتقاد از شبکه های اجتماعی ادامه داد: این شبکه ها که باعث ایجاد شبکه بزرگی از دوستان شده است باعث تشدید فشار بر روی نوجوانان و جوانان می شود. این کودکان نیاز دارند تا باتوجه به احتیاجات بدن خود تغذیه کننده تا در آینده بتوانند از جسم و روحی سالم و سلامت برخوردار باشند.

در حال حاظر کودکان در زمینه تغذیه و تناسب اندام خود احساس ناامنی می کنند و شبکه های اجتماعی و نحوه رفتار بزرگسالان در این زمینه فشار را بر روی کودکان به شدت افزایش می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha