سلامت نیوز: پزشک کاروان مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: زائران عتبات عالیات از مواد غذایی بازارهای عراق استفاده نکنند و در هیچ شرایطی از ظروف غذایی یا لیوان مشترک استفاده نکنند.

سید محسن مروج در گفت‌وگو با فارس، اظهارداشت: شرایط سفر به عراق دارای سختی‌های خاصی بوده و ممکن است زوّار ساعت‌ها در طول سفر دچار تأخیر یا توقف‌های طولانی شوند، لذا زوّار همواره مقداری آب و خوراکی‌های فاسد نشدنی از قبیل بیسکوئیت، خشکبار و کنسروهای تازه و از قبل جوشانده شده همراه خود داشته باشند تا در موقع نیاز از آن استفاده کنند.

وی افزود: با توجه به شرایط نامناسب بهداشتی عراق زوار باید در همه مراحل مقداری آب معدنی سالم و بهداشتی همراه خود داشته باشند و هیچگاه از مواد غذایی بازارها و فروشگاه‌های عراق، بشکه‌ها و ظروف آب در شهرهای عراق استفاده نکنند.
 
مروج کرد: در هیچ شرایطی از ظروف غذایی یا لیوان مشترک با دیگران استفاده نشود و همیشه از آب بطرهای پلمپ شده و ظروف تمیز و ترجیحاً یکبار مصرف استفاده شود.

حمل مواد مخدر در عراق مجازات بسیار سنگینی دارد
 
وی تصریح کرد: در کشور عراق حمل و استفاده از مواد مخدر جرم است و مجازات بسیار سنگینی به همراه دارد و موارد فراوانی دیده شده که زائران به علت همراه داشتن مواد مخدر توسط پلیس عراق دستگیر و به زندان‌های عراق منتقل شده‌اند.
 
مروج خاطرنشان کرد: این مسئله باعث مشکلات بسیاری برای زائر، همراهان وی، مدیر کاروان و مسئولان ایرانی مستقر در عراق می‌شود لذا در صورتی که زائر دارای اعتیاد به مواد مخدر است حتماً قبل از سفر موضوع را با مدیر کاروان در میان گذاشته و از حمل مواد مخدر نیز جداً پرهیز کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha