سلامت نیوز: گروهی از متخصصان علوم پزشكی در دانشگاه سنت لوئیس موفق شدند برای مقابله با نوعی ویروس تبخال یك واكسن جدید تولید كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این متخصصان در مقاله‌ای كه در مجله پزشكی نیوانگلند به چاپ رسیده اعلام كردند كه واكسن جدید تا حدی در پیشگیری از عفونت‌های حاصل از ویروس تبخال 1 موثر است. این ویروس موجب بروز زخم‌های دردناك در اطراف دهان می‌شود. هرچند این واكسن روی ویروس تبخال 2 تاثیری ندارد اما پزشكان معتقد هستند كه یافته جدید آنها را به سوی تولید واكسنی برای مقابله با این ویروس نیز هدایت خواهد كرد.

به گزارش سایت اینترنتی پرایوت ام دی نیوز، ویروس تبخال 2 نوعی از این ویروس است كه موجب ایجاد زخم و تاول در نواحی اندام‌های تناسلی می‌شود.

تبخال یك عفونت مسرى است و ویروس آن مى‌تواند از طریق پوست، از شخصى به شخص دیگر منتقل شود. ویروس تبخال می‌تواند حتى زمانى كه تاول‌ها ظاهر نشده‌اند، مسرى باشد اما بیشترین خطر انتقال عفونت از زمانى است كه تاول‌ها ظاهر مى‌شوند تا وقتی كه كاملا خشك ‌شوند. به همین دلیل توصیه می‌شود كه اگر به تبخال مبتلا هستید از تماس با نوزادان، افراد مبتلا به اگزما یعنی التهاب پوستى ناشى از آلرژى یا افراد دچار اختلال دستگاه ایمنى مثل مبتلایان به سرطان، ایدز و یا گیرنده عضو پیوندی جدا خوددارى كنید.

بنابراین گزارش، تبخال عموما بدون نیاز به درمان بعد از هفت تا 10 روز برطرف مى‌شود اما اگر به حملات مكرر تبخالى دچار مى‌شوید پزشك متخصص ممكن است داروهاى ضد ویروسى برایتان تجویز كند. استفاده از دارو مى‌تواند طول دوره ابتلا به تبخال را كوتاه كرده و درد شما را كاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha