دوشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۰
کد خبر: 40110
سلامت نیوز: كارشناسان توصیه می‌كنند كه اگر در هوای سرد و در فضای آزاد ورزش می‌كنید باید برای مراقبت از خود در برابر سرما چند نكته مهم را در نظر گرفته و رعایت كنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ا ز ایسنا، دكتر سدریك ایكس بریانت، از متخصصان سلامت شورای ورزش در آمریكا در این باره اظهار داشت: مشكل اصلی كه در این شرایط ممكن است ایجاد شود،‌ افت شدید دمای بدن یا به اصطلاح هیپوترمی است. برای جلوگیری از این وضعیت رعایت نكات زیر ضروری است:

- پوشیدن چند لایه لباس در این مواقع شما را گرم نگه می‌دارد و به شما این توانایی را می‌دهد كه در حین ورزش كردن دمای بدن خود را كنترل كنید.

- استفاده از كلاه گرم یا كلاه ایمنی در این شرایط ضروری است چون وقتی هوا بسیار سرد شود، 50 درصد از گرمای بدن از راه سر از دست می رود.

- پوشیدن دستكش و جوراب گرم نیز ضروری است. هنگام ورزش و فعالیت در هوای سرد، گرم نگه داشتن دست‌ها و پاها كار دشواری است چون در مواقع كاهش دمای هوا، خون به قسمت‌های مركزی و داخلی‌تر بدن منتقل می شود تا از اعضای داخلی محافظت كند و بنابراین دست‌ها و پاها سردتر می‌شوند و باید با پوشش مناسب گرم نگه داشته شوند.

- اگر هوای سرد با وزش باد همراه است حتما باید قبل از وارد شدن به محیط سرد جلوی دهان و بینی خود را با ماسك ببندید تا از تنفس و ورود ناگهانی هوای سرد به داخل مجاری تنفسی خود جلوگیری كنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha