دوشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 40118
سلامت نیوز :به هیچ وجه نباید از حرارت یا آب گرم برای ذوب كردن گوشت منجمد استفاده كرد بلكه باید برای خارج كردن گوشت از حالت یخ زده آن را شب قبل در یخچال بگذارند.
اصول صحیح نگهداری مواد غذایی و آگاهی داشتن در این زمینه بهترین روش برای كاهش بیماری هاست.
گوشت از جمله مواد غذایی است كه سریع فاسد می شود و سرعت و شدت فاسد شدن آن بستگی به گرما، هوای مرطوب و آلودگی گوشت دارد و بهترین وسیله نگهداری گوشت، سرما می باشد.

گوشت سالم باید رنگ طبیعی داشته، بوی بد ندهد، سطح آن لیز و مرطوب نباشد، قبل از سفارش چرخ نشده باشد و دارای مهر كشتارگاه باشد. همچنین افراد باید از خرد كردن گوشت قبل از شستن پرهیز كنند و در غیر این صورت امكان انتقال آلودگی احتمالی به عمق گوشت وجود دارد.
به هیچ وجه نباید از حرارت یا آب گرم برای ذوب كردن گوشت منجمد استفاده كرد بلكه باید برای خارج كردن گوشت از حالت یخ زده آن را شب قبل در یخچال بگذارید.
گوشت مرغ تازه رنگ و بوی طبیعی داشته و پوست آن عاری از چروكیدگی باشد و درون بسته بندی آن خوانابه یا آب منجمد شده وجود نداشته باشد.
گوشت مرغ فاسد، تیره، پرخون و كبود است و در اثر نگهداری در شرایط نامناسب به تدریج خاكستری و گاهی سبز روشن می شود كه در این حالت باید از مصرف آن جدا خودداری كرد.
همچنین ماهی سالم نیز باید دارای بوی طبیعی و ظاهری درخشنده و شفاف بوده و آبشش آن قرمز روشن و عاری از ماده لزج باشد همچنین ماهی فاسد شده پوستی كدر و تیره رنگ و بدون درخشندگی داشته، چشمانی كاملا گود رفته دارد و عضلات آن شل و در اثر فشاردادن انگشت روی عضله، فرورفتگی ایجاد می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha