سلامت نیوز: باتوجه به سخنان وزیر بهداشت و مدیر کل نظارت بر امور دارویی و مواد مخدر وزارت بهداشت مبنی بر تأیید گرانی دارو، رئیس سازمان غذا و دارو همچنان بر گران نشدن دارو پافشاری می کند.

دکتر شیبانی، رئیس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در پاسخ به اینکه با افزایش نرخ ارز، داروهای وارداتی گران شده است گفت: درست است که نرخ ارز افزایش پیدا کرده ولی داروهای وارداتی هنوز گران نشده است.

وی افزود: نرخ داروهای وارداتی تابع نرخ ارز است، وقتی نرخ ارز تغییر پیدا کند نرخ داروهای وارداتی حتی نرخ داروهای تولید داخل به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه افزایش پیدا می کند.

شیبانی با بیان اینکه رایزنی هایی با بانک مرکزی انجام شده تا ارز دولتی در اختیار شرکت های واردکننده دارو قرار گیرد عنوان کرد: اگر این امر امکان پذیر نشود مسلماً قیمت داروهای وارداتی و هم داروهای تولیدی افزایش پیدا می کند.

*داروخانه ها سوپرمارکت نیستند

رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به این که چرا داروخانه ها تبدیل به سوپرمارکت شده اند گفت: این امر خلاف قانون است چراکه داروخانه ها فقط مجاز به فروش دارو، شیر خشک و مواد آرایشی و بهداشتی هستند و هرچه غیر از این به فروش برسد خلاف قانون است البته داروخانه ها برای سودآوری دست به فروش مواد دیگر همچون مواد خوردنی و آشامیدنی می پردازند که سازمان غذا و دارو درحال اندیشیدن تمهیداتی است که بتواند سودآوری خود را از فروش مواد مجاز افزایش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha