سلامت نیوز: مشاور و معاون اجرایی معاون درمان وزیر بهداشت گفت: به دلیل عدم تخصیص منابع، بیمارستان‌های هیات امنایی در اجرا با تاخیر مواجه شده است.

دكتر محمودرضا محقق در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این كه بیمارستان‌های هیات امنایی در اجرا با تاخیر مواجه شده است، گفت: طبق قانون برنامه پنجم، تدوین آیین نامه بیمارستان‌های هیات امنایی و ابلاغ آن به دانشگاه‌های علوم پزشكی و بیمارستان‌ها از وظایف وزارت بهداشت بود كه انجام شده است.

وی با بیان این كه هنوز منابع بودجه‌ای اجرای بیمارستان‌های هیات امنایی به وزارت بهداشت تخصیص نیافته است، گفت: پیش نویس اولیه در مورد وظایف هیات امنای بیمارستان‌ها تهیه و مصوبات ستادی آن نیز انجام شده است. همچنین این موضوع باید به تصویب هیات امنای هر دانشگاه برسد.

دكتر محقق با بیان این كه وزارت بهداشت برای هیات امنایی شدن 50 تا 60 بیمارستان در سال جاری برنامه‌ریزی كرده بود، ادامه داد: اگر برنامه‌ریزی‌های وزارت بهداشت عملیاتی می‌شد، 20 درصد تخت‌های بیمارستانی كشور(یك پنجم آنچه كه باید تا پایان برنامه پنجم توسعه محقق می‌شد) به صورت هیات امنایی اداره می‌شدند.

مشاور و معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: واقعیت آن است كه از برنامه اداره بیمارستان‌ها به روش هیات امنایی مقداری عقب هستیم علت این موضوع آن است كه منابع در نظر گرفته شده برای هیات امنایی شدن بیمارستان‌ها، تخصیص نیافته است. همچنین از آنجا كه در دو سال گذشته نیز به دلیل عدم تخصیص منابع، بیمارستان‌های هیات امنایی عملكرد خوبی نداشتند، پزشكان و كادر درمانی به اجرای این طرح چندان خوشبین نیستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha