سلامت نیوز: نوعروس 15 ساله افغان که مورد شکنجه همسر و خانواده همسرش قرار گرفته بود، خواستار مجازات همسر و خانواده همسرش شد. سحرگل که چندماه پس از ازدواج مورد شکنجه شوهرش و خانواده او قرار گرفته ‌است از بیمارستان و در مصاحبه با رسانه‌های این کشور گفت: همسرم، والدین و خواهر او مقصر و مجرم هستند.


به گفته پلیس، وقتی سحرگل با درخواست همسر و خانواده او مبنی بر تن‌فروشی مخالفت کرد او را در اتاقی حبس کرده و مورد شکنجه قرار دادند. سحرگل گفت: آنان با شوک‌الکتریکی و سیم‌برق من را مورد اذیت و آزار قرار دادند و من درخواست دارم که آنان را به زندان اندازید.
به گفته پلیس افغانستان، هر چهار متهم این پرونده دستگیر شده‌اند اما آنان هرگونه اتهام را انکار کرده‌اند. به گزارش رسانه‌های محلی افغانستان، سحرگل به دلیل جراحت، شکستگی انگشتان و کشیده شدن ناخن‌هایش در بیمارستان تحت مراقبت است.
داستان سحرگل مقامات افغان را شوکه کرد و آنان را به فکر چاره‌اندیشی و پایان‌دادن به ازدواج دختران در سنین پایین انداخته‌ است. سن قانونی ازدواج در افغانستان 16 سال است اما سازمان ملل تخمین زده است که نیمی از دختران افغان در سن 15 سالگی مجبور به ازدواج می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha