سلامت نیوز: پژوهشگران آلمانی اعلام کردند: استفاده از گاز اُزن می تواند دردهای ناحیه پشت و ستون فقرات را درمان کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری خاورمیانه، این پژوهش نشان داد: گاز اًزن چه بسا راه حل سریعی برای مشکلات و دردهای ناحیه پشت است.

بر اساس این پژوهش، تزریق یک نوبت گاز اًزن ترکیب شده با داروی استرویید چه بسا تاحد زیادی دردهای ناحیه پشت را که میلیونها نفر در سراسر جهان از آن رنج می‌برند، کاهش می‌دهد.

این پژوهش روی 327 فرد داوطلب انجام شد که سابقه طولانی در دردهای ناحیه پشت داشتند و نتوانستند راه حل موثری برای آن بیابند.

نتایج این پژوهش نشان داد: یک سوم این افراد بعد از تزریق یک نوبت گاز اًزن شاهد بهبودی محسوسی در دردهای ناحیه پشت و مهره ها بودند.

پژوهشگران گفتند: گاز اًزن بسیار واکنش پذیر است به گونه‌ای که می‌تواند مفید یا همزمان زیانبار باشد و این امر بستگی به مکان وجود آن در لایه‌های جوی دارد مثلاً لایه اُزنی که در فاصله 6 تا 30 مایلی بر فراز سطح زمین کشیده شده است، انسان را از اشعه ماوراء بنفش زیانبار محافظت می‌کند.

این پژوهشگران افزودند: در همین حال، گاز ازن موجود در لایه‌های زمین هوا را تا حدی آلوده می‌کند که بر لوله‌های هوایی (برونش) تاثیر گذاشته و دیواره ریه‌ها را از بین می برد.

به گفته این پژوهشگران، این تحقیقات قدرت موثر گاز اوزون در درمان دردهای ستون فقرات را ثابت می‌کند.

این پژوهشگران گفتند: درمان با تزریق گاز اُزن چه بسا برای بسیاری از افراد که به درمان دارویی و مسکن‌ها به منظور کاهش درد روی می‌آورند و در نهایت نیز مجبور به عملیات جراحی خطرناک و عوارض دردناک آن می‌شوند، سودمند باشد.

این پژوهشگران گفتند: حدود 37 درصد افرادی که به آنها گاز اُزن تزریق شد، به مدت 6 ماه مداوم از وضعیت خوبی برخوردار شدند.

به گفته این پژوهشگران، درحالی که یک سوم این افراد گفتند که برخلاف گذشته، تنها یکبار درد ستون فقرات در هر روز به سراغ آنها آمده است، 22 درصد دیگر گفتند که بهبود نیافته‌اند و 7درصد نیز حس کردند وضعیت سلامتی آنها بدتر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha