سلامت نیوز: رئیس گروه سلامت مرکز تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با تاکید براینکه هیچ دانش آموزی به دلیل ابتلا به بیماری ایدز نباید از تحصیل محروم شود، گفت: مدیران مدارس در این باره سلیقگی عمل نکنند و زمینه حضور دانش آموزان مبتلا به ایدز را در مدرسه فراهم آورند.

مهناز تسلیمی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: طبق برنامه استراتژیک سوم ایدز که از شورای عالی سلامت و کمیته پایش و ارزیابی برنامه ایدز به آموزش و پرورش ابلاغ شده باید افراد مبتلا به ایدز و خانواده های آنان از حمایت عاطفی و روانی برخوردار باشند و همچنین در ادامه تحصیل آنها هیچ محدودیت و مشکلی ایجاد نشود.

وی تصریح کرد: همچنین دانش آموزانی که مبتلا به بیمازی ایدز هستند نباید بیماری خود را از مسئولان مدرسه پنهان کنند بلکه باید با تائید پزشک و مطلع کردن مسئولان به تحصیل خود ادامه دهند چرا که این بیماری به گونه ای نیست که قابل کنترل نباشد و فرد با مراقبت از خود و ملاحظات بیشتر می تواند به امور عادی ادامه دهد.

رئیس گروه سلامت مرکز تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هیچ دانش آموزی به دلیل بیماری نباید از مدرسه اخراج شود، گفت: اگر مواردی در این باره وجود دارد مدیر سلیقگی عمل کرده و نباید به کل آموزش و پرورش تعمیم داد.

تسلیمی به دیگر بندهای برنامه استراتژیک سوم ایدز اشاره کرد و افزود: آموزش و اطلاع رسانی به گروه های مخاطب یعنی معلم و دانش آموزان از طریق کتابهای درسی و همچنین اجرای مناسبتهای مختلف در فواصل متعدد برای افزایش آگاهی آنها  از برنامه هایی است که آموزش و پرورش باید آن را دنبال کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha