طبق تحقیقات انجام شده، زنان بیش از سه برابر مردان اقدام به خودکشی می کنندهرچند مرگ در اثر این اقدام در میان مردان بیشتر از زنان است.

سلامت نیوز: طبق تحقیقات انجام شده، زنان بیش از سه برابر مردان اقدام به خودکشی می کنندهرچند مرگ در اثر این اقدام در میان مردان بیشتر از زنان است.

چهار استان ، رکود دار خودکشی زنان
قرایی مقدم به میزان خودکشی و آمار آن در ایران اشاره می کند ومی گوید: در حال حاضر میزان خودکشی 12 نفر در هر یکهزار نفر است و استان های ایلام، کرمانشاه، کردستان و بعد همدان رکورددار آمار خودکشی در میان زنان هستند.

روزانه 10 نفر در تهران خودکشی می کنند
این استاد دانشگاه بیشترین عامل خودکشی را مسائل خانوادگی ذکر می کندو می افزاید: در تهران روزانه 10 نفر خودکشی می کنند و یکی از عوامل اصلی آن همسر دوم بودن در میان زنان و مسائل اقتصادی در بین مردان است.

این پژوهشگر با بیان اینکه زنان در خودکشی از مردان موفق تر عمل کرده و روش های سریعتری را برای خودکشی انتخاب می کنند عنوان می کند: تخریب شخصیت زنان، ازدواج های اجباری، تجاوزات جنسی و در نظر گرفتن آنان به عنوان ابزار از شاخص های بسیار مهم خودکشی در میان زنان است.

به گفته قرایی مقدم گذار از سنت به مدرنیته عامل اصلی افزایش آمار خودکشی در میان جوامع سنتی و عقب افتاده است.

مشکلات و کمبودهای اقتصادی و تبعیض و اختلاف طبقاتی از جمله عواملی است که قرایی مقدم به آنها اشاره می کندو می گوید: جوامع مدرنیته با مشکلات اقتصادی فراوانی دست و پنجه نرم می کنند و اختلافات طبقاتی عامل مهمی در ایجاد بزه های اجتماعی و خودکشی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، ایران سومین کشور جهان است که در آن آمار خودکشی زنان افزایش می یابد و در حال پیشی گرفتن از آمار خودکشی مردان است. رتبه های اول و دوم را در این زمینه کشورهای چین و هندوستان دارند. در کلیه کشورهای دنیا در برابر هر سه مرد که در اثر خودکشی می میرند، یک زن از این طریق جان خود را از دست می دهد.

امان الله قرایی مقدم استاد دانشگاه و جامعه شناس در این باره به خبرنگار پانا می گوید: بر اساس تحقیقات، خودکشی در میان زنان بیش از مردان وجود دارد . برخی از شهرهای کشور به خصوص نواحی غربی دارای آداب و رسومی هستند که زنان را به ازدواج های اجباری وادار می کند و همین امر سبب خودکشی دختران و زنان در این نواحی می شود.
او ادامه می دهد: فشارهای روحی روانی ناشی از برچسب های ناموسی که به برخی زنان نسبت می دهند موجب استرس و ترس شده و سرانجام آنان به آخرین راهکار ممکن پناه می برند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha