سلامت نیوز: در یك بررسی آماری جدید معلوم شد كودكانی كه والدین چاق دارند خیلی بیشتر در معرض اضافه وزن و ابتلا به چاقی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این مطالعه 20 ساله كارشناسان بهداشت عمومی در دانشگاه گلاسگو روی 1500 خانواده كه ساكن غرب اسكاتلند بودند، مطالعه كرده و متوجه شدند 9 درصد از كودكان والدینی كه وزن طبیعی دارند و 24 درصد از كودكان والدینی كه چاقی یا اضافه وزن دارند، گرفتار معضل چاقی می‌شوند. این تفاوت آماری از نظر كارشناسان سلامت بسیار حائز اهمیت است.

به نوشته روزنامه دیلی میل، این مطالعه هم چنین معلوم كرد احتمال چاقی در دخترانی كه مادر چاق دارند به مراتب بیشتر از پسرانی است كه پدر یا مادر آنها چاق هستند. این كارشناسان ارزیابی كردند كه هرچند عوامل ژنتیكی نیز نقش مهمی در بروز چاقی ایفا می‌كنند اما تفاوت‌های جنسیتی نیز از این حیث بسیار موثر و تاثیرگذار هستند چون در نحوه تغذیه كودك نقش دارند.

به بیان دیگر، زنان خیلی بیشتر از نظر وزنی شبیه به مادران خود هستند و به اعتقاد كارشناسان این ارتباط می‌تواند به این خاطر باشد كه مادران مهارت‌های آشپزی و گزینه‌های تغذیه‌ای خود را به دخترانشان منتقل می‌كنند اما این فاكتور در فرزندان پسر تاثیری ندارد.

این مطالعه در مجله اروپایی «همه‌گیرشناسی» منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha