دوشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۷
کد خبر: 40150
سلامت نیوز: دستیار تخصصی دکترای طب سنتی گفت: استحمام برای دفع سموم و مواد زائد از بدن مفید است.

مژگان تن‌ساز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: حمام کردن یکی از مسائل ضروری زندگی افراد است؛ استحمام برای دفع سموم و مواد اضافی بدن مفید است و افرادی که در مناطق سردسیر زندگی می‌کنند نیز استحمام برایشان بسیار اهمیت دارد چرا که مواد زائد بهتر دفع می‌شود.

وی ادامه داد: استحمام مواد زائد را تحلیل و رقیق می‌کند همچنین از طریق عرق و ادرار، بخاراتی که در بدن تولید می‌شود، از بدن خارج می‌شود.

تن‌ساز افزود: بهترین حمام، حمامی است که فضای بزرگ، سقف بلند و آب گرم داشته باشد همچنین بهتر است در حمام از خوردن آب و موادغذایی پرهیز شود چرا که موجب بروز برخی اختلالات خواهد شد.

دستیار تخصصی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: افراد برای استحمام یک باره زیر دوش آب نروند و بدن خود را کم‌کم به آب نیم‌گرم عادت دهند و سپس زیر دوش بروند چرا که به یک باره رفتن زیر دوش می‌تواند اثراتی برای بدن آنها داشته باشد.

به گزارش توانا، حمام کردن از نظر دین اسلام نشانه نظافت و بهداشت فردی است. حمام کردن قبل از اینکه گرسنگی برطرف شود می‌تواند موجب لاغری افراد شود و در طب سنتی اگر افراد ناشتا قبل از مصرف غذا استحمام کنند موجب از بین رفتن بلغم و سردی و تری بدن آنها می‌شوند و فرد شاداب‌تر می‌شود.

خواب‌آوری، گشایش منافذ بدن، پاکی پوست، از بین رفتن مواد زائد، کشاندن مواد غذایی به سطح پوست و رفع خستگی از مزایای اصلی استحمام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha