سلامت نیوز: معاون آموزشی گروه پوست بیمارستان رازی گفت:در چین های عمیق تزریق چربی، در چین و چروک های متوسط تزریق ژل و در چین های ظریف تزریق بوتاکس بهترین انتخاب است.

دکتر امیر هوشنگ احسانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: استفاده از انواع روش های جوان سازی پوست، بر اساس میزان چروک محل آن و سن بیمار متفاوت است.

این متخصص پوست افزود: برای خطوط ناحیه دور چشم و خطوط اخم در پیشانی که در اثر استفاده زیاد از عضلات بوجود می آید بهترین انتخاب، تزریق آمپول بوتاکس است اما گاهی بر اساس صلاحدید پزشک برای بیماران تزریق ژل توصیه می شود.

*تزریق ژل یا چربی بهترین انتخاب برای چین های خنده

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تزریق ژل یا چربی را به منظور برطرف كردن چین های خنده بهترین روش دانست و گفت: در این روش سلول های چربی از بدن فرد گرفته شده و در چین ها تزریق می شود و این سلول ها می توانند ماندگار شوند اما درصدی از آنها نیز از بین رفته و تکرار دفعات تزریق، موجب افزایش تاثیر ماندگاری می شود.

وی تصریح کرد:‌در چین های عمیق تزریق چربی، در چین و چروکه ای متوسط تزریق ژل و در چین های ظریف نیز تزریق بوتاکس بهترین انتخاب است.

*میزان برطرف شدن چروکها در افراد مختلف متفاوت است

احسانی ادامه داد: میزان اثربخشی تزریق چربی که برای چین و چروک های خیلی عمیق در خط خنده استفاده می شود 60 تا 70 درصد است و میزان اثر تزریق مواد هیالورونیک که در چین های با عمق کمتر استفاده می شود برحسب میزان عمق چین و سن افراد 50 تا 80 درصد است.

وی در باره تزریق بوتاکس برای خطوط پیشانی اخم و دور چشم خاطرنشان كرد: این تزریق در افرادی که چین های خیلی عمیق ندارند انجام می شود ولی در چین های خیلی عمیق تاثیر چندانی ندارد و در این موارد ممکن است نیاز به تزریق فیلر وجود داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha