سلامت نیوز: فراموشی توسط والدین، در كودكان كم توان ذهنی بسیار قابل توجه است و موجب می‌شود والدین توانایی‌های این كودكان را نادیده بگیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛دكتر علی خواجه دارای بورد تخصصی و فوق متخصص مغز و اعصاب اطفال و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی زاهدان ضمن بیان این مطلب گفت: كودكان كم توان ذهنی نیاز به مراقبت و توجه ویژه دارند و اگر به خوبی تحت مراقبت، آموزش و درمان قرار گیرند، می‌توانند وارد جامعه شوند.
وی افزود: تأمین نیازهای آموزشی، آزمایشگاهی، درمانی و توانبخشی این كودكان مستلزم همیاری مجموعه‌ای از دستگاه‌هاست كه اگر با والدین همراه شوند تعداد زیادی از این كودكان می‌توانند عضوی فعال درجامعه باشند.
دكتر خواجه به والدین كودكان كم توان ذهنی توصیه كرد: برای این كودكان بیش از كودكان عادی وقت بگذارند تا كودكان بتوانند استعدادهای خود را بروز دهند.
گفتنی است: عوامل ژنتیكی، بیماری‌های دوران بارداری مادر، ضربه در هنگام تولد نوزاد، مصرف برخی داروها و سن بالای 35 یا كمتر از 18 سال مادر به هنگام بارداری و تغذیه نامناسب و كم وزنی مادر از جمله عوامل تولد نوزاد كم توان ذهنی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha