بر اساس اظهارات استاد برنامه ریزی درسی و تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی، پافشاری خانواده ها برای کسب نمره ای بیش ازتوان دانش آموزان تعادل ذهنی آنان را به هم می ریزد .

دکتر" محرم آقازاده " درگفتگو با مهر افزود : استرس افراد معمولا دارای منشاءمشخصی است اما اضطراب منبع مشخصی ندارد و در شرایط امتحانی، دانش آموزان عباراتی مانند "نمیدانم چرا دلم آشوب است " و ...را بر زبان می آورند .

مشاور آموزشی یونسکو و یونیسف گفت : درنظام آموزشی حافظه مدار کشورمان دانش آموزان بر دانسته های خود تسلطی ندارند و این در حالیست که دربیشتر سوالات امتحانی بر حفظیات آنان تاکید می شود و این امر عدم تسلط آنان را به دنبال دارد .

وی  شیوه آزمون گرفتن را درمدارس ایرانی نسبت به مدارس سایر نقاط دنیا نادرست عنوان کرد و افزود : اگر مشاهدات معلمان ازعملکرد دانش آموزان در طول سال تحصیلی پررنگ ترشود دغدغه های شب امتحان بسیار کم رنگ تر خواهد شد .

استاد برنامه ریزی درسی و تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی ، خانواده ها و رفتار آنان را از دیگر عوامل مهم اضطراب آفرین دانش آموزان عنوان کرد و افزود : پافشاری خانواده ها برای کسب نمره ای بیش ازتوان دانش آموزان تعادل ذهنی افراد را به هم می ریزد .

آقازاده خاطرنشان ساخت : والدین باید از فرزندان خود انتظارات منطقی داشته باشند و برای شناخت توانایی آنان زمان سپری کنند چون در غیر این صورت با فرزند خود دچار چالش خواهند شد .

استاد برنامه ریزی درسی و تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی افزود : بسیاری از دانش آموزان منطق درست درس خواندن را نمی دانند وهمین موضوع بر یادگیری و تسلط نداشتن آنان دامن می زند بنابراین معلمان و والدین باید در رفع عوامل استرس زای ذکر شده تلاش کنند .

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha