سلامت نیوز: معاون پیشگیری از آسیبهای اجتماعی بهزیستی استان تهران از فعالیت 54 کمپ مجاز ترک اعتیاد در سطح استان تهران خبر داد و گفت:‌ سه کمپ از این تعداد ویژه ترک اعتیاد زنان است که در شهریار، شهر ری و چیتگر فعالیت می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، فاطمه عباسی در نشست خبری که روز دوشنبه برگزار شد افزود: در خصوص پیشگیری از آسیب ها بهزیستی برنامه های مختلفی را در دست اجرا دارد که طرح اجتماع محور در محله های شهری، روستایی، محیط کار و مهدهای کودک اجرا می شود.

وی گفت: در 45 محله شهری با 48 تیم در 10 محله روستایی با 14 تیم، در 23 محیط کار با 28 تیم و همچنین در 31 مهدکودک با 39 تیم تخصصی آموزش هایی در خصوص پیشگیری از آسیب هایی مانند اعتیاد ارائه می شود.

عباسی افزود: تمام طرح ها و برنامه های بهزیستی استان با توجه به میزان اعتباری است که از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص پیشگیری از اعتیاد در اختیار ما قرار می گیرد.

معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی استان تهران تاکید کرد:‌در محله ها و مناطق آسیب خیز تهران مانند رباط کریم، شهریار، پاکدشت و .. در  6 ماهه اول سال جاری در 460 محیط کار، 4 هزار و 681 پیش دبستانی ، 11 هزار 446 دبستان ، 861 منطقه محروم و 385 مراکز اقامتی مسافران آموزش هایی در خصوص پیشگیری از اعتیاد ارائه شده است.

به گفته وی ، طرح آموزش زندگی و خانواده پیش از ازدواج یکی دیگر از طرح هایی است که در دست اجرا داریم که در صورت اجرای آن آسیب های اجتماعی کاهش پیدا می کند.

عباسی گفت: در مورد آموزش خانواده در این مدت در 6 ماهه اول سال جاری 26 کارگاه آموزشی تشکیل و 986 نفر از آموزش های لازم برخوردار شده اند.

معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی استان تهران به طرح همیاران سلامت روان اجتماعی اشاره کرد و گفت:‌44 گروه همیار آموزش هایی در خصوص سلامت روان اجتماعی ارائه کرده اند که 12 هزار و 360 نفر از آموزش های لازم برخوردار شده اند و همچنین هزار و 31 نفر نیز به عنوان همیار با سازمان بهزیستی فعالیت می کنند.

وی در مورد کمپ ترک اعتیاد ویژه زنان نیز گفت:‌در شش ماه اول سال یک کمپ ویژه زنان در تهران راه اندازی شده است و تمامی افراد مراجعه کننده به کمپ های ترک اعتیاد پذیرش می شوند.

عباسی در خصوص درمان اجباری معتادان تاکید کرد:‌درمان اجباری معتادان به عهده بهزیستی نیست و قرار شده وزارت بهداشت این مراکز را راه اندازی کند و بهزیستی نیز مددکار و روانشناس به آنها معرفی کند.

معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: در استان تهران فقط یک مرکز بی آی سی گذری وجود دارد و تاکنون متقاضی برای تاسیس مراکز بیشتری به بهزیستی مراجعه نکرده است.

به گفته وی ، همچنین 12 مرکز گذری کاهش آسیب در سطح تهران فعالیت می کند به طوریکه یارانه ای که سازمان به این مراکز پرداخت می کند 60 هزار تومان است.

عباسی تصریح کرد:‌ سال گذشته 300 میلیون تومان به عنوان یارانه اعتیاد سرپایی مددجویان و همچنین 800 میلیون تومان برای مراکز گذری اختصاص یافت به طوری که مراجعه کنندگان به صورت رایگان پذیرش شدند.

به گفته معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی استان تهران به گفته معتادینی که تجاهر به درمان می کنند دیگر بیمار نیستند بلکه مجرم بوده و باید به مراکز درمان اجباری فرستاده شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha