دوشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۲
کد خبر: 40173
سلامت نیوز: یک کارشناس ارشد تغذیه گفت: تغذیه نامتعادل منجر به بروز پدیده کمبود آهن و روی در میان افراد جامعه شده است و علت آن نیز عدم مصرف مواد غذایی حاوی آهن و روی و از سوی دیگر مصرف چای در زمان نامناسب پیش و بعد از وعده‌های غذایی است كه نقش مهمی در فقر آهن دارد.

فرید اردیخانی در گفت وگو با ایسنا، اظهار داشت: کمبود مصرف لبنیات، سبزیجات و میوه‌ها از بزرگترین چالشهای تغذیه در جامعه است که بسترساز بسیاری از مشکلات مربوط به سلامت در میان اعضا خانواده است.

وی گفت: افراد زیادی در جامعه توانایی مصرف متناسب منابع غنی پروتئینی که فراهم کننده تمامی اسید آمینه‌های مورد نیاز باشد را ندارند، کمبود مصرف منابع پروتئینی نیز به کمبود روی منجر می‌شود که این امر اختلالات رشد را در پی دارد.

اردیخانی اظهار داشت: در حال حاضر بیشتر رده‌های سنی مختلف به ویژه در سنین پایین در میان وعده‌های غذایی خود تمایل به مصرف هله هوله و تنقلات دارند که این امر به تشدید پدیده اضافه وزن در میان آنها منجر شده است.

این کارشناس ارشد تغذیه در ادامه تصریح کرد: توزیع هله هوله در بوفه‌های توزیع مواد غذایی در مدارس یک شیوه متداول است که این مسئله باعث شده است تا مقوله میان وعده‌های غذایی دانش آموزان به یک معضل جدی تبدیل شود. برای رفع این معضل خانواده‌ها و آموزش و پرورش باید به شکل جدی وارد عمل شوند و نیز فرهنگ درست تغذیه جایگزین مصرف کیک و ساندیس و هله هوله شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha